Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:27:00 GMT

تراز تجاری در پاییز امسال اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۴۸۹۳

تراز تجاری در پاییز امسال اعلام شد

آمار بانک مرکزی از وضعیت صادرات و واردات در پاییز امسال نشان می‌دهد که در این مدت واردات گمرکی ۲۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون دلار و صادرات نیز معادل ۲۵ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار بوده است.

طبق آنچه بانک مرکزی از وضعیت صادرات و واردات در پاییز سال جاری منتشر کرده، ۲۵ میلیون و ۱۶ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون دلار کالا به کشور وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، در این مدت ۸۵ میلیون و ۲۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار صادر شده است.

بررسی جزئیات واردات در ماه‌های مهر، آبان  و آذر بیانگر آن است که در این ماه‌ها به ترتیب معادل دو میلیون و ۸۰۸، دو میلیون و ۵۴۹ و سه میلیون و ۱۳۵ هزار تن واردات صورت گرفته و ارزش واردات در این ماه‌ها نیز به ترتیب سه میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار، سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار و سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بوده است.

آذر دارای بیشترین واردات

با این حساب، بیشترین ارزش واردات مربوط به ماه آذر  بوده و کمترین ارزش واردات متعلق به آبان بوده است. علاوه براین، کمترین میزان واردات مربوط به آبان ماه و بیشترین میزان واردات هم در ماه آذر اتفاق افتاده است.

تراز تجاری معادل منفی یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار

طبق این گزارش، مهر ماه با ۱۹ میلیون و ۲۵۵ هزار تن صادرات به ارزش چهار میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

همچنین، آذر ماه با ۹ میلیون و ۴۴۲ هزار تن صادرات به ارزش سه میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار کمترین میزان صادرات را داشته است.

علاوه براین، در آبان سال جاری نیز صادراتی به میزان ۱۰ میلیون و ۲۴۷ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار صورت گرفته و تراز تجاری کشور در پاییز امسال نیز باز هم منفی یک میلیارد و ۷۴۶ میلیون دلار بوده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سه میلیارد میلیون دلار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد