Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز با ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه ستاد گفت: امروز گزارش‌هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد، بیشتر در مورد استان تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در گزارشات استان تهران چند نکته نگران‌کننده مطرح شد. بخشی از نگرانی‌ها مربوط به مسافرین خارجی است که وارد کشور می‌شوند. متأسفانه ۲۵ درصد تست‌هایشان مثبت است، یعنی با خودشان ویروس می‌آورند و بعد هم متأسفانه قرنطینه را رعایت نمی‌کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: این موضوع موردبحث قرار گرفت که چه اقدامی انجام دهیم؛ تا هم‌وطنان ما که به خارج از کشور رفتند و حالا که می‌خواهند برگردند موارد را رعایت کنند. گفته شد ۹۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و این عجیب است، به‌خصوص با توجه به بحث ویروس انگلیسی و آفریقایی و جهش‌های موتاسیون جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به خیزش جدی کرونا در کشور تصریح کرد: با عادی رفتار کردن مردم و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها باز دچار ویروس آن‌هم ویروس جدید خواهیم شد. این ویروس، رشد سرایتش فوق‌العاده سریع است و اگر میانگین همه‌گیری ویروس قبلی دو هفته است، انتشار این ویروس کمتر از سه چهار روز اتفاق می‌افتد. این موضوع خیلی باعث نگرانی است و قرار شد اقدامات جدی در این حوزه اتفاق بیفتد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های داده‌شده متأسفانه تعداد شهرهای نارنجی دو برابر شده است، گفت: متأسفانه گزارش‌ها نشان‌دهنده این است که رعایت دستورالعمل‌ها به ۷۵ درصد کاهش پیداکرده است و این نشان می‌دهد که ما داریم کم‌کم دچار مشکل جدید می‌شویم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: مطالعات هواشناسی داخلی و خارجی نشان می‌دهد که یک ماه آینده دچار سرما خواهیم بود. طبیعتاً چون مصرف گاز خانگی بالا می‌رود میزان مصرف مازوت و امثال این‌ها در نیروگاه‌ها زیاد می‌شود و این باعث آلودگی بیشتر هوا می‌شود و درنتیجه مشکل را بیشتر می‌کند. اگر میزان بارندگی به سیلاب بکشد باز میزان مناطقی که به‌طورمعمول در آن‌ها سیل اتفاق می‌افتد دچار مشکلات جدی‌تری خواهند شد و باید مراقبت بیشتری کنند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید با توجه به سردی هوا و افزایش آلودگی و همچنین بارندگی و وقوع سیل، برای این مناطق پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و چون خدماتی که در این مناطق تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی» و امثالهم انجام می‌شود، دچار مشکل خواهند شد. در این جلسه قرار شد بر این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی در مورد انجام تدریجی واکسیناسیون در کشور گفت: این ۱۶ میلیون دوز واکسن از جاهای مختلفی همچون آستارا، زنیکا، هند، روسیه، کوبا و چین وارد کشور شده است و در فاز اول به کادر درمانی که در آی سی یو های کرونایی هستند، تزریق خواهد شد.

بیشتر بخوانید

واکسیناسیون این هفته آغاز می‌شود/ اولین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا محدودیت های کرونایی ستاد مقابله با کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

دیگر خبرها

  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها