Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به گفته محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن، آمریکا باید در عمل جنگ عربستان را متوقف و محکوم کند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الاتجاه؛ عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت مذاکره این جنبش درباره اوضاع یمن مشروط به توقف حملات هوایی و لغو محاصره است.
 محمد البخیتی افزود: به شرط توقف حملات هوایی، عقب نشینی نیروهای بیگانه و لغو محاصره، جنبش انصارالله برای مذاکرات و توقف جنگ در یمن آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: این جنبش در انتظار اتخاذ اقدامات عملی دولت آمریکا برای توقف حمایت از عربستان است و در قبال حرف های آمریکا کاری انجام نمی دهد.
محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در حد حرف می دانیم و منتظر توقف جنگ و پایان محاصره یمن هستیم.
الحوثی درپایان بار دیگر تاکید کرد: آمریکا باید در عمل جنگ عربستان و امارات علیه کشور ما را متوقف کند. آنچه عربستان و امارات انجام می‌دهند، تروریسم است.

انصارالله یمن: از دولت بایدن عمل می‌خواهیم نه حرف
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن اعلام آمادگی این کشور برای مذاکره، گفت که آمریکا به جای حرف، حسن نیت خود در پایان دادن به جنگ در یمن را با عمل نشان دهد.
«محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که این جنبش و دولت نجات ملی یمن برای پایان دادن به بحران و جنگ در این کشور آمادگی دارد.
او جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که «ما آماده گفت‌وگو هستیم ولی سازوکار گفت‌وگوی‌های سابق درست نبود».
این مقام یمنی به مواضع اخیر آمریکا در قبال جنگ یمن که مدعی تلاش برای پایان دادن به این جنگ شش ساله شده، واکنش نشان داد و گفت: «اگر دولت آمریکا صادق باشد این حرف به معنای پایان جنگ علیه یمن در عمل است».
او ادامه داد: «جنگ در یمن زمانی پایان می‌یابد که همه حملات هوایی متوقف شده و نیروهای اجنبی این کشور را ترک کنند».
عضو شورای سیاسی انصارالله در مورد ادعای آمریکا نیز تشکیک کرد و گفت: «آمریکا شاید حمایت‌های خود از کشورهای متجاوز به یمن را بدون اینکه به طور کامل متوقف کند، کاهش دهد».
او مقامات آمریکا و دولت جدید این کشور به ریاست جمهوری جو بایدن را خطاب قرار داد و گفت:‌ «ما منتظر عمل هستیم و کاری با حرف نداریم».
روز پنجشنبه جو بایدن در سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.
بایدن گفت: «جنگ علیه یمن باید متوقف شود و ما همه‌ حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در آنجا را متوقف می‌کنیم».

نگرانی شدید سعودی ها از تصمیم بایدن
عربستان سعودی از توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن؛ دچار ناامیدی و ترس شده، چون عواقب این جنگ فقط برعهده ریاض است.
به گزارش تلویزیون المنار، همزمان با واکنش سرد یمنی ها به تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از جنگ عربستان ضد یمن، بیانیه ریاض در واکنش به این تصمیم نشان دهنده نگرانی شدید سعودی ها از این تصمیم است.
تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از ائتلاف تجاوز به یمن، واکنش محتاطانه و خوشبینی اندک یمنی ها را به دنبال داشت.
موسی السید گزارشگر المنار همراه با پخش تصویر کودک یمنی که لبخندی بر لب داشت گفت: کسانی که این لبخند را از کودکان یمنی گرفتند نمی توانند صرفا با یک تصمیم لبخند آنها را برگردانند مگر این که تصمیم جدید آمریکا برای توقف حمایت از ائتلاف تجاوز به یمن بتواند پدر و مادر این کودک یمنی را از زیر خاک بیرون بیاورد و به او برگرداند. کودکانی که پدر و مادر خود را بر اساس دستوری که شش سال پیش از همانجا در آمریکا صادر شد، از دست دادند.
حمید عاصم عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمنی گفت: آمریکا عامل اصلی جنگ و تجاوز علیه ملت یمن است و خودش می تواند این تجاوزات را متوقف کند.
در ادامه با اشاره به تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از جنگ عربستان سعودی علیه یمن آمده است: مردم یمن می گویند اگر صداقت دارید، جنگ را متوقف کنید و بنادر و فرودگاه ها را باز کنید.
علی المحطوری نویسنده و کارشناس سیاسی یمنی گفت: آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصمیم به این جنگ را اتخاذ کرد و آن را ادامه داد و در زمان دونالد ترامپ ادامه یافت و اکنون در دوره ریاست جمهور جو بایدن شاهد گفتمان جدیدی هستیم ولی این گفتمان اصل مسئله را که توقف جنگ و پایان محاصره است هدف قرار نمی دهد.
در ادامه گزارش آمده است: عربستان سعودی بیش از آن که از موضع آمریکا خوشحال شود دچار ناامیدی شد.
علی مراد کارشناس مسائل آمریکا گفت: بیانیه عربستان سعودی موضوع توقف حمایت آمریکا از حملات به یمن را به کلی نادیده گرفت و این نشان می دهد سعودی ها به شدت از این تصمیم آمریکا نگران هستند. بنابراین در مراحل بعدی مسئولیت به کلی بر عهده عربستان خواهد بود.
گزارشگر ادامه داد: چه آمریکا از عربستان حمایت کند یا نکند، هیچ چیز نمی تواند عربستان را از مسئولیت ریختن خون یمنی ها طی شش سال پیاپی تبرئه کند. هر چند این تصمیم جدید آمریکا باعث درک بیشتر و بهتر از نقش آمریکا در ریختن این خون ها می شود اما اگر تصمیمی جامع نباشد، نمی تواند سعودی ها و دیگران را از ادامه محاصره و تجاوز منع کند.

شنیده شدن صدای چند انفجار در شرق شهر «مأرب» یمن
منابع یمنی از وقوع انفجارهای شدید در یک پادگان نظامی ائتلاف سعودی در شرق شهر مأرب یمن خبر دادند.
جمعه شب چند انفجار در پادگان نظامی «تداوین» متعلق به ائتلاف سعودی واقع در شرق شهر مأرب به وقوع پیوست.
منابع یمنی گزارش دادند که این انفجارها ناشی از انجام حملات موشکی و پهپادهای رخ داده است.

واکنش ایران به تغییر رویکرد آمریکا در قبال جنگ یمن
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء در توئیتی با بیان اینکه به سخنان آمریکا خوشبین نیستیم، نوشت: مطمئناً دولت جدید سیاستی متفاوت ازدول گذشته دارد و آن تحمیل حضور مستقیم سیاسی و نظامی دریمن است.
«حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء در پی اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: آمریکا شیطان بزرگ است. ما نسبت به سخنان آنها خوشبین نیستیم.
وی افزود: مطمئناً دولت جدید سیاستی متفاوت از دول گذشته دارد و آن تحمیل حضور مستقیم سیاسی و نظامی در یمن است، همانطور که در عراق و سوریه اتفاق افتاد.
‏ایرلو خاطرنشان کرد: باید به خدا و مردم یمن امیدوار بود،که مقاومت و صبر تاریخی داشتند و آن تا پیروزی نهایی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن آمریکا برای توقف حمایت عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله عربستان سعودی انصارالله یمن تصمیم آمریکا جنگ عربستان جو بایدن سعودی ها جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد