Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر ما بازارچه ها مرزی را تقویت کنیم و فرصت کسب و کار و تجارت را برای آن ها فراهم کنیم مطمئن باشید دیگر شاهد کوله بری نخواهیم بود.

حمیدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سفر هفته گذشته چند تن از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حوزه‌های انتخابیه استان آذربایجان غربی و بازدید از پایانه های مرزی رازی، تمرچین و کیله؛ بیان کرد: پایانه های مرزی فرصت بسیار مناسبی برای رونق کسب و کار و تجارت و اشتغال زایی در شهرهای مرزی کشور می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ضروری است که ما این ظرفیت بالقوه را به بالفعل درآورده و از این پایانه ها برای تقویت تجارت و صادرات با کشورهای همسایه استفاده کنیم.

وی در ادامه اظها کرد: خیلی از کالاها و محصولات به ویژه در بخش کشاورزی و مواد غذایی در کشور در برخی از فصول سال بیش از نیاز کشور تولید می شوند که این پایانه های مرزی می توانند نقش بسیار موثری در صادارات آن ها به کشورهای همسایه داشته باشند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مزایای دیگر پایانه های مرزی بحث اشتغال افراد بومی شهرهای مرزی می باشد. وقتی ما بتوانیم فرصت کسب و کار را برای این عزیزان فراهم کنیم قطعا به سراغ کوله بری و مصائب آن نخواهند رفت و ما دیگر شاهد کوله بری و از بین رفتن جوانان تحصیل کرده عزیز کشورمان در کوه ها نخواهیم بود. متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل دوری شهرهای مرزی از مرکز کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و زیرساخت های عمرانی این مناطق همگام با دیگر نقاط کشور توسعه نیافته است.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی از راه های مواصلاتی این شهرها و جاده های بین شهری اصلاً وضعیت مناسبی ندارند و متاسفانه هر سال شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان مان در تصادفات این جاده ها هستیم. در حوزه مقاوم سازی مسکن روستاهای مرزی نیز هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده است و می بایست با یک عزم جهادی هرچه سریعتر به این امر مهم بپردازیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بازدیدی که به اتفاق همکاران کمیسیون عمران از سه پایانه مرزی غرب کشور شامل پایانه رازی خوی، پایانه تمرچین پیرانشهر و پایانه کیله سردشت داشتیم، ظرفیت های بسیار خوب این پایانه ها برای تقویت مبادلات کالا با دو کشور دوست و شریک تجاری خوب مان کشورهای ترکیه و عراق مورد بازدید قرار گرفت. در صورتی که ما بتوانیم زیرساخت های عمرانی این مناطق را تقویت کنیم و روند توسعه آن ها را سرعت ببخشیم یقینا بدانید شاهد اتفافات خوبی هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه رونق کسب و کار و تجارت در استان های مرزی غرب کشور خواهیم بود.

وی افزود: بنده اعتقاد دارم راهکار مقابله با کوله بری و قاچاق کالا در شهرهای مرزی، برخورد قهری نیست. به دلیل نبود امکانات و زیرساخت های لازم است که هموطنان مرزنشین ما مجبور به کوله بری شده اند. اگر ما بازارچه ها مرزی را تقویت بکنیم و فرصت کسب و کار و تجارت را برای آن ها فراهم کنیم مطمئن باشید دیگر شاهد کوله بری نخواهیم بود.اگر آن جوان عزیز و تحصیل کرده مرزنشین ما بتواند در بازارچه های مرزی برای خودش شغلی مناسبی داشته باشد آیا به سراغ کوله بری خواهد رفت؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توسعه و رونق بازارچه های مرزی شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود، تصریح کرد: در این صورت مرزنشینان عزیز ما که در سال های دفاع مقدس جانانه در خط مقدم دفاع از سرزمین مان جانفشانی کردند دیگر مجبور نیستند برای امرارمعاش به تهران و یا دیگر مناطق کشور مهاجرت بکنند و به شغل های کاذب روی بیاورند.در صورت احیای این بازارچه های مرزی و توسعه زیرساخت های لازم مثل جاده ها و راه آهن و حتی احداث فرودگاه در شهرهایی که ظرفیت احداث فرودگاه را دارند در حوزه گردشگری نیز با توجه به پتانسیل بسیار عالی مناطق مرزی غرب کشور اشتغال زایی خوبی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان افزود: در جلسات آینده کمیسیون عمران از همکاران خود و نمایندگان حوزه های انتخابیه شهرهای مرزی غرب کشور دعوت خواهیم کرد تا ضمن بررسی نتایج این سفر، کمبودها و مشکلات زیرساخت های عمرانی و راهکارهای های تسریع توسعه این شهرها به ویژه پایانه ها و بازارچه های مرزی را در دستور کار قرار دهیم. امیدواریم با توسعه این مناطق و کمک به اقتصاد استان های مرزی و در کل کمک به اقتصاد کشور با همراهی و حمایت مجلس انقلابی گام های موثری برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران استان آذربایجان غربی كوله بري مجلس شورای اسلامی کسب و کار و تجارت بازارچه های مرزی پایانه های مرزی کمیسیون عمران مرزی غرب کشور شهرهای مرزی بازارچه ها کوله بری پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار "مجید شجاع" فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در این رابطه بیان کرد: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان استان خراسان رضوی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: مرزبانان استان باایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ نمودن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف نمایند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آن‌ها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این راستا ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر، آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی در پایان با قدردانی از همه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت هراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، گفت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان