Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش‌نویس قانون آب پیشنهادی وزارت نیرو توسط متخصصان آب مورد بررسی قرار گرفت که بیشتر شدن نقش نوآوری در این برنامه یکی از اصلاحات است.

به گزارش ایسنا، کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک جمعی از متخصصان حوزه آب کشور، آخرین نسخه پیش‌نویس قانون آب را مورد بررسی قرار داد که پیشنهادات برای بهبود و اصلاح آن، به دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نیرو منعکس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون در دو نوبت، مجموعه قوانینی در حوزه آب، تصویب شده است. قانون آب و نحوه ملی شدن آن در سال ۴۷ و قانون توزیع عادلانه آب در سال ۶۱. وزارت نیرو با محوریت دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو برای سومین بار پیش‌نویس جدیدی از قانون آب را تدوین و آن را برای بررسی و اظهارنظر به همه دستگاه‌ها و مراکز مرتبط با حوزه آب ارسال کرده است.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به عنوان متولی توسعه فناوری‌های آب، بررسی این پیش‌نویس را در دستور کار خود قرار داد و طی نشستی نظرات ارائه شده در کارگروه‌های تخصصی را جمع‌بندی کرد.

«عدم آسیب‌شناسی دو قانون قبلی در حوزه آب و درنتیجه انگیزه نگارش قانون جدید»، «عدم در نظر گرفتن هیچگونه جایگاهی برای معاونت علمی و فناوری به عنوان متولی توسعه فناوری در کشور  در ساختار پیش بینی شده برای راهبری قانون جدید» و در نتیجه «عدم توجه مناسب به فناوری‌های نو در افزایش بهره‌وری» از جمله نظراتی است که برای اصلاح این قانون ارائه شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، نگاه مالکانه به آب و عدم توجه به حکمرانی به معنای واقعی مشکل اصلی این پیش‌نویس پیشنهادی است. به گونه‌ای که وزارت نیرو به عنوان بخشی از قوه مجریه از قوای سه گانه حاکمیت، به عنوان متولی انحصاری منابع آب در کشور در نظر گرفته شده است و حتی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده آب در کشور نیز هیچگونه مشارکتی در فرآیند تخصیص آب نخواهد داشت. نظرات پیرامون این پیش‌نویس جمع‌بندی شده است و به وزارت نیرو به عنوان پیشنهاد دهنده این لایحه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري وزارت نيرو معاونت علمی وزارت نیرو قانون آب پیش نویس حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد