Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@22:08:12 GMT

احتمال وقوع جنگ اتمی جدی است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۵۸۳۹

احتمال وقوع جنگ اتمی جدی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چارلز ریچارد، رییس فرماندهی استراتکام در ماهنامه موسسه نیروی دریایی آمریکا نوشت: یک احتمال واقعی وجود دارد که یک بحران منطقه‌ای با روسیه یا چین به افزایش درگیری با سلاح اتمی منجر شود.

چارلز ریچارد گفت: استراتکام که بر زرادخانه اتمی آمریکا نظارت دارد، احتمال وقوع جنگ اتمی را کم می‌داند اما با توجه به پیشرفت‌های روسیه و چین در ظرفیت‌هایشان و ادامه حضورشان در سطح جهانی باید متوجه اوضاع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت عدم تغییر، ما در مسیری هستیم که یک بار دیگر آماده می‌شویم تا احتمالا با یک درگیری روبرو شویم.

وی ادامه داد: اگر به نظر می‌رسد این نوع صحبت‌ها یادآور دوره جنگ سرد است، احتمالا چنین چیزی وجود دارد. ارتش آمریکا دو دهه است که ضمن بی اعتنایی به بعد اتمی بر مقابله با تروریسم تمرکز کرده است. وزارت دفاع آمریکا دیگر به جنگ سرد فکر هم نمی‌کند و آن را پشت سر گذاشته است. نیروهای آمریکایی کاملا درگیر مبارزه با تروریسم شده‌اند تا حدی که روسیه و چین از این روش برای به چالش کشیدن هنجارهای بین‌المللی و صلح جهانی با استفاده از ابزارهای قدرت و تهدیدهای زور استفاده کرده‌اند، به طوریکه در اوج جنگ سرد چنین روشهایی دیده نشده است.

وی همچنین مدعی شد که این دو رقیب آمریکا حتی از پاندمی کرونا نیز برای دستورکارهای خود بهره برداری کرده‌اند و ادامه داد: ما باید به صورت فعالانه برای کنترل تهاجم آنها رقابت کنیم. ناکامی در این مساله باعث می‌شود تا روسیه و چین بیش از پیش قوی شوند و متحدانمان نیز فکر کنند که آمریکا دیگر قادر نیست رهبری کند.

رییس استراتکام همچنین گفت، مدرنیزه شدن نیروهای اتمی روسیه یک نگرانی است و با اشاره به این مساله که مسکو سیستم‌های جدیدی چون موشک‌های فراصوت ساخته است، مدعی شد که این کشور هنجارهای بین‌المللی را از طریق اقداماتی نظیر آزمایش سال گذشته میلادی ضد ماهواره‌ای نقض کرده است.

رییس این مرکز ادامه داد، چین نیز پیشرفت‌هایی را در زمینه فناوری داشته و چون روسیه جنگنده‌های آمریکایی و متحدانش و عملیات نیروها در حریم هوایی و آبی بین‌المللی را دچار اختلال کرده است. شاید در دهه آتی زرادخانه اتمی چین دو، سه یا چهار برابر هم بشود و اینجاست که آمریکا باید امروز برای چنین موقعیتی در آینده آماده و دست به کار شود.

وی ادامه داد، ارتش آمریکا باید موضع خود را از این که جنگ اتمی اتفاق نمی‌افتد به احتمال وقوع آن تغییر دهد.

پربیننده ترین سیگنال‎ آمریکا برای بازگشت به برجام قالیباف چه پیامی برای پوتین می‌برد؟ کاخ سفید درباره بازگشت به برجام: توپ در زمین ایران است نوآورترین اقتصادهای جهان در سال جدید کدامند؟/ صدرنشینی مجدد کشور آسیایی آغاز جلسه مجازی وزرای خارجه اروپا و آمریکا درباره ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین روسیه آمریکا جنگ اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای