Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:10:13 GMT

اطلس آمایش مشارکت اجتماعی اصفهان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۵۹۷۲

اطلس آمایش مشارکت اجتماعی اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عیدی با اشاره به رونمایی از اطلس آمایش مشارکت اجتماعی شهر اصفهان اظهار داشت: مسئله‌یابی، رکن حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی در هر زیست‌بومی است؛ به این معنا که مدیران فرهنگی دقیقاً باید بدانند که قصد دارند چه مسأله‌ای را حل کنند و راهبردهای آنان باید به چه موضوعاتی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود خلأ بزرگ مسئله‌یابی در شهر اصفهان و همچنین کشور افزود: بر همین اساس معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تهیه اطلس آمایش مشارکت اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این اطلس شامل دو بخش است که یکی، تمام مسائل و مصائب اجتماعی محلات شهر اصفهان را اولویت‌بندی می‌کند و هر کدام از مدیران مناطق شهری می‌توانند بر اساس این اطلس، محلات خود را مسئله‌یابی کرده و وضعیت محله و منطقه تحت مدیریت خود را بررسی کنند. دومین بخش این اطلس نیز ظرفیت‌های مدنی موجود در مناطق بر اساس مسائلی که در آن منطقه شهری و محلات آن وجود دارد را بررسی کرده است.

عیدی گفت: مقرر است و عزم آن داریم که این اقدام سترگ به صورت طولی ادامه یافته و اطلس آمایش مشارکت اجتماعی هر منطقه از شهر هر دو سال یک‌بار روزآمد شود. استناد به این اطلس برای طراحی و برنامه‌ریزی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق و محلات بسیار مهم است که به صورت هدفمند و متناسب با اولویت‌های مسائل هر منطقه و محله انجام شود.

وی با بیان اینکه سند آمایش مشارکت اجتماعی مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان نخستین بار است که در یک کلان شهر کشور تدوین شده است، اضافه کرد: در این اطلس ۱۴ مسأله اجتماعی شامل تثبیت ازدواج، میل به تجرد، معلولان، سالمندان، انباشت فرهنگی، بی‌سازمانی اجتماعی، سوادآموزی، اشتغال زنان، حاشیه‌نشینی، زنان سرپرست خانوار، فرزندپروری و جامعه‌پذیری، جوانان، اشتغال فارغ‌التحصیلان و طلاق در ۱۵ منطقه و ۲۲۸ محله شهر اصفهان آمایش شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بیان کرد: این سند به مدیران مناطق شهر اصفهان کمک می‌کند که محله به محله به بررسی مسائل اجتماعی مناطق بپردازند. همچنین شهرداران می‌توانند ظرفیت مشارکت‌های مدنی در مناطق تحت مدیریت خود را شناسایی و تقویت کنند.

عیدی ابراز امیدواری کرد مدیران فرهنگی و مدیران نهادهای مدنی همکار و هم‌سو با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بر اساس روشی هدفمند مسائل شهری را پوشش دهند تا به بهزیستی فرهنگی و نشاط اجتماعی که غایت آمال همه ما در زیست‌بوم جهان‌شهر اصفهان است برسیم.

گفتنی است؛ اطلس آمایش مشارکت اجتماعی در مناطق ۱۵ گانه و محلات شهر اصفهان با حضور قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، معاونان او و تمام مدیران مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان در محل شهرداری منطقه ۱۲ رونمایی و در اختیار مدیران هر منطقه شهری قرار داده شد.

کد خبر 5140588

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد عیدی مدیریت شهری شهرداری اصفهان سازمان ورزش شهرداری اصفهان دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر آمار کرونا عکس استانها شیراز شهرستان کرج انقلاب اسلامی ایران ایلام سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است