Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@15:11:29 GMT

علت غرق‌شدگی‌ها در ساحل سورو در بندرعباس چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۶۵۲۵

به گزارش جام نیوز، ساحل سورو به دلیل شیب نسبتاً مناسب و بکر بودن ساحل یکی از مناطق مورد استفاده مردم و مسافران جهت گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات می باشد.

وقوع چندین مورد غرق‌شدگی منجر به فوت در این ساحل در سالهای اخیر باعث شده است که به بررسی علل فوت این افراد در این ساحل پرداخته شود.

صمد حمزه ای رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بندرعباس) در این زمینه به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: شیب نسبتا تند ساحل سورو نسبت به بقیه سواحل بندرعباس باعث نزدیک شدن شناورهای نیمه سنگین و سنگین به این ساحل می شود که در اثر چرخش پره های موتورهای این شناورها موجب ایجاد  پدیده حفره زایی (کاویتاسیون) در این ساحل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گیر افتادن افراد نابلد به شنا در این چاله ها به همراه حرکت جریان تند آب به سمت دریا از طرف ساحل در فاصله وقوع مد تا جزر باعث غرق شدگی این افراد در دریا می‌شود.

 

رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس( بندرعباس) ادامه داد: ساحل سورو به دلیل آلودگی ناشی از پساب فاضلاب خور هدیش و کانال های منتهی به دریا، برای شنا مناسب نیست و به غیر از خطر غرق شدگی احتمال مبتلا شدن افراد به بیماری های پوستی نیز وجود دارد.

صمد حمزه‌ای خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده آلودگی‌های ناشی از ورود پساب فاضلاب شهری، فاضلاب کشتی ها و ورود مواد نفتی، باعث بالا رفتن آلودگی های میکروبی، باکتری و آلودگی مواد آلی و فلزات سنگین در ساحل سورو شده است. لذا اکیداً توصیه می گردد که از شنا کردن در این ساحل پرهیز شود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بندرعباس غرق شدن جام نیوز ساحل سورو غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لبنان ۲۴، سنتکام از توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه به علت شرایط بد آب و هوایی خبر داد.

سنتکام اعلام کرد که شدت وزش باد و ارتفاع امواج دریا شرایط ناامنی را برای نظامیانی که مشغول ساخت اسکله هستند، ایجاد کرده است.

گفتنی است که آمریکا به دنبال ساخت اسکله شناور در سواحل غزه است. این طرح شامل دو جزء اصلی است که باید به هم وصل شوند - یک اسکله شناور بزرگ که از قطعات فولادی تشکیل شده و یک گذرگاه و اسکله دو طرفه ۵۴۸ متری.

این گذرگاه از اتصال قطعات فولادی ۱۲ متری تشکیل شده است که تا ساحل ادامه دارد.

کشتی‌های باری تدارکات را به آب‌های غزه می‌رسانند و کمک‌ها سپس بر روی تعدادی قایق و کشتی‌های کوچک‌تر - معروف به کشتی‌های پشتیبانی لجستیکی - بارگیری و به اسکله برده می‌شود. از آنجا به بعد، وسایل نقلیه زمینی امکانات را به داخل غزه خواهند برد.

این مسیر فلزی در دریا وصل و سپس به سمت ساحل هدایت می‌شود و نیروهای آمریکایی مجبور نیستند پا به ساحل غزه بگذارند.

کد خبر 6095946

دیگر خبرها

  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • غرق شدگی کودکی تیرانی در کانال آب
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم