Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:55:08 GMT

تخلیه و بارگیری 185 هزار تن کالا در بندر آستارا

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۶۵۴۱

تخلیه و بارگیری 185 هزار تن کالا در بندر آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیانوش امیری عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: ۱۸۵ هزار و ۵۶۳ تن کالا توسط ۱۲۷ فروند کشتی طی ۱۰ ماه گذشته در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا تخلیه و بارگیری‌شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای انبار و بارگیری‌شده در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا را غلات، تخته، مواد شیمیایی، مواد ساختمانی، کود اوره، میوه‌وتره‌بار دانست و گفت: در بخش صادرات ۱۲۸ هزار و ۷۲ تن کالا، در بخش واردات ۳۱ هزار و ۹۳۷ تن کالا و در بخش ترانزیت ۲۵ هزار و ۵۵۴ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا با بیان اینکه با پی‌گیری‌های مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در سه مرحله آن‌هم از طریق مناقضه، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت لای‌روبی بندر پیش‌بینی شده، افزود: طبق برآوردهای صورت‌گرفته لای‌روبی بندر تا اواخر تابستان سال آینده به اتمام می‌رسد.  

امیری پروژه محوطه‌سازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا را با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان به وسعت چهار هکتار دانست و بیان کرد: در راستای تکمیل اسکله دوم، ساخت اسلکه ۷۰ متری با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد تومان و احداث سه پست برق با اعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان در دست انجام است.   

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا با بیان اینکه جهت احداث محوطه پشتیبانی دو هتکار زمین در منطقه ویژه اقتصادی پیش‌بینی شده است، گفت: پیشرفت فیزیکی محوطه پشتیبانی، ۴۰ درصد بوده و برای این محوطه رستوران، خواب‌گاه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی احداث سردخانه و سورتینگ، ترمینال رورو، خدمات گردشگری دریایی، ترمینال کانتینرهای یخچالی و صنایع تبدیلی را ازجمله پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا دانست و افزود: در راستای تکمیل منطقه ویژه اقتصادی آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را داریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: تخلیه کشتی آستارا بندر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا منطقه ویژه اقتصادی میلیارد تومان تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در بازگشت هیأت اعزامی استان از چین گفت: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی _مهندسی و مشاوره‌ای همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

وی افزود: این سفر در قالب ۵ گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از دو نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

شهرزاد احصاء زنجیره‌های پایین دست صنعت شیشه را جزو اهداف بازدید از نمایشگاه‌ها دانست و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید از بندر شانگهای (بزرگترین بندر کانتینری دنیا) گفت: فرایند تخلیه، بارگیری و ترخیص کالاها در این بندر بزرگ مورد بررسی قرار گرفت و با مسئولین آن نیز مذاکرات خوبی در جهت انتقال تجربیات انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به مأموریت‌های استان در اقتصاد دریا محور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساحت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه به اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است در نظر داریم مراودات اقتصادی را میان دو کشور تقویت کنیم از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندر خمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی در این طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می‌کند.

کد خبر 6096143

دیگر خبرها

  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن | علت عجیب تر این اتفاق !