بهداد: «جمشید هاشمپور» یک نماد در سینمای کشور است/هاشم پور: سینما عادی تبریزی را جادو کرده
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۶۷۲۹
نشست خبری فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی در مرکز همایشهای برج میلاد تهران با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه و منتقدین برگزار شد.
خبرگزاری میزان - نشست خبری فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی در مرکز همایشهای برج میلاد تهران با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه و منتقدین برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عادل تبریزی در ابتدای این نشست خبری گفت: این فیلم برای من مهم است، من از هر دو نگاه مثبت و منفی برای فیلمم انرژی می گیرم و دیده شدن آن از همه چیز مهمتر است.
***سلیمانی: باور نمی کردم که «گیج گاه» اینقدر خوش ساخت باشد
نادر سلیمانی درباره بازی خود در این فیلم اضافه کرد: من باور نمی کردم که گیج گاه این حد خوش ساخت باشد اما بود، حالم از دیدن فیلم بسیار خوب است و خوشحالم بخشی از این اثر بودم.
حامد بهداد ضمن تبریک به عادل تبریزی بابت ساخت فیلمش گفت: در ابتدا از همسر عادل تبریزی که به وی کمک کرده تا به این روزها برسد تشکر می کنم، من از مادر و همسر تبریزی که باعث حضور عادل در این جشنواره شدند تشکر می کنم.
***هاشم پور: سینما عادی تبریزی را جادو کرده است
بهداد پیام جمشید هاشم پور که به جشنواره فیلم فجر فرستاده بود را اینگونه مرور کرد: عادل تبریزی کارگردان خوش ذوق و جوانی است که امیدوارم آینده خوبی در انتظارش باشد، سینما تبریزی را جادو کرده است، من از همان ابتدا کنار تبریزی بودم و قول دادم در هنگام ساخت کنارش باشم، گیج گاه با مشکلات سختی خواهد شد و در نهایت فیلمی گرم ساخته شد، امیدوارم مخاطبان فیلم را دوست داشته باشند.
***بهداد: «جشمید هاشمپور» یک نماد در سینمای ایران است
وی درباره بازی در نقش بدل جمشید هاشم پور اضافه کرد: نزدیک به صد سال از موفقیت های ما در سینما می گذرد، سینما سیر طولانی را طی کرد تا به اینجا رسید، بسیاری خون دل خوردند تا سینما به این نقطه رسید. سینما فراز و نشیب های فراوانی را همچون جامعه و تاریخ پشت سر گذاشت.
در طول زمان پنج شش بازیگر خونی تازه در رگ سینما دوانیدند، جشمید هاشم پور بی شک یکی از آن بازیگرانی است که مردم را به تماشا دعوت می کند، وی قهرمان از دست رفته سینما را بازسازی می کند، هاشم پور یک نماد در سینمای کشور است. برای من بدل یک اسطوره را بازی کردن هم یک افتخار بزرگ است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید شیوه بلیتفروشی سینماهای مردمی در جشنواره فیلم فجر ۳۹ اعلام شد برای دریافت برنامه کلیه سینماهای مردمی اینجا کلیک کنید***تبریزی: «حامد بهداد» سند معنوی فیلم «گیج گاه» است
تبریزی در ادامه نشست گفت: من تهران و شهر را با سینما شناختم، برای من سینما یک تاریخ است، اینکه مادرم پولهایش را جمع می کرد تا مرا به سینما بفرستد.
وی درباره حضور هاشم پور در گیج گاه افزود: به خودم گفتم اگر جمشید هاشم پور در این فیلم بازی نکند باید این فیلمنامه بایگانی شود، من به محض خواندن قصه برای وی تایید حضورشان را گرفتم. حامد بهداد سند معنوی فیلم «گیج گاه» است، بهداد بازیگر بسیار هوشمندی است، مثلا ما درباره یک سکانس انشا صحبت می کردیم وی ساعتها آن را تحلیل می کرد.
حامد بهداد ادامه داد: راجع به آینده خودم قضاوتی ندارم اما اگر بخواهم واقعیت را بگویم هیچ چیز جز رونق سینما و حال خوب مردم و مهرورزی برایم مهم نیست، سینما آن چیزی است که برای من اهمیت دارد، هرکس به نوبه خودش قدمی در سینما برداشته و دمش گرم، همه باید در کنار هم باید صرفا وظیفه خود را در قبال سینما انجام دهیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره فیلم فجر اخبار سینما
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا جشنواره فیلم فجر اخبار سینما جشنواره فیلم فجر جمشید هاشم پور عادل تبریزی حامد بهداد برای من گیج گاه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
تا پیش از شیوع کرونا و تغییرات مدیریتی در سینما، چند سالی بود که جشنواره فیلم فجر نه فقط در بهمنماه بلکه در اردیبهشت با ساختار و شمایلی متفاوت برگزار میشد و میزبان سینماگران و فیلمهایی از کشورهای دیگر بود.
به گزارش ایسنا، جشنواره جهانی فجر با وجود برخی انتقادهایی که در داخل کشور نسبت به آن مطرح میشد، جایگاهی پیدا کرده بود که در همان چند دورهی برگزاری چهرههای بنامی از سینمای دنیا را به ایران کشاند از جمله پل ژوزف شریدر که درست در همین روز چهارم اردیبهشتماه در نشستی خبری در پردیس سینمایی چارسو مقابل خبرنگاران ایرانی نشست.
نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکاییشریدر -فیلمنامهنویس و کارگردان مشهور امریکایی - که فیلمنامههای «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» ساخته مارتین اسکورسیزی را نوشته و در روزهای گذشته فیلم جدیدش با نام «اوه، کانادا» به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافته است، اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به جشنواره جهانی فجر در تهران آمد و پس از برگزاری یک کارگاه فیلمنامه نویسی، در یک نشست خبری پاسخگوی سوال اهالی رسانه شد.
او در آن نشست با اشاره به اینکه «در دنیا چند فستیوال هستند که میتوان جشنواره جهانی فجر را با آنها مقایسه کرد مثل جشنواره تورنتو ولی از ابعاد این جشنواره و تعداد فیلمهای حاضر در آن شگفتزده شدم» درباره آشنایی خود با سینمای ایران گفته بود: «درباره جایگاه سینمای ایران که تردیدی نیست چون جایگاه ویژهای دارد. در ۱۵ سال گذشته (تا سال ۱۳۹۸) سه نهضت ملی سینمای ایران، رومانی و آرژانتین شکل گرفته و همیشه این انتظار میرود که در هر جشنوارهای از سینمای ایران فیلمی حضور داشته باشد. برای بیشتر ما در غرب، سینمای ایران با کیارستمی شروع شد ولی بعد به فرهادی رسیدیم و حالا هم فیلمهای دیگری هستند. یکی از دوستان من گادفری چیشایر (منتقد آمریکایی) است که فیلمهای ایرانی زیادی دیده و کتابی درباره سینمای ایران مینویسد و به من فیلمهای ایرانی پیشنهاد میدهد.»
شریدر که سال گذشته در جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تقدر شد، درباره آینده سینما با وجود شبکههای مختلف و کمپانیهایی مثل نتفلیکس بیان کرده بود: «من فکر میکنم در این صد سال هرچه آموختیم خیلی به کارمان نیاید چون همه چیز تغییر کرده، مدت زمان فیلمها عوض شده و اینکه کجا فیلم ببینیم و چگونگی پخش و عرضه، همگی تغییر کرده است. قبلاً فکر میکردم در یک مقطع گذار هستیم ولی الان فکر میکنم در یک مقطع گذار دائم هستیم. الان دیگر بازار هدف، آمریکاییها نیستند بلکه برای چینیها میسازیم.»
وی همچنین با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی گفته بود: «در حالیکه فیلمها منحصر به کلاس خاصی از فیلمسازان بودند، تکنولوژی این مرزها را شکسته و هر کسی میتواند فیلم بسازد. پس خبر خوب برای آینده سینما این است که هر کسی میتواند فیلم بسازد ولی خبر بد این است که دیگر نمیشود امرار معاش کرد.»
شریدر در بخشی دیگر از آن نشست درباره اینکه به نظر میرسد شناختش از سینمای ایران بیشتر با فیلمسازانی باشد که به نوعی سیاسی شناخته شدهاند، بیان کرده بود: «تا جایی که من میدانم دو نوع سینما در ایران وجود دارد؛ یکی برای مجامع عمومی است و یکی هم داخلی و من بیشتر فیلمهایی را دیدهام که بیرون نمایش داشتهاند، اما فیلمهایی را که درباره جنگ بوده چون خارج از کشور چندان نمایشی نداشته مسلماً ندیدهام. شما مثل فیلیپین دو سینمای داخلی و خارجی دارید و به همین دلیل دو جشنواره فجر هم دارید. با این حال من هیچکدام از کارگردانها مثل کیارستمی، فرهادی و پناهی را سیاسی نمیدانم ولی میدانم فیلمهای سیاسی جذابی میشود اینجا ساخت.
این فیلمساز امریکایی در آن مقطع در واکنش به تحریمهای رییس جمهور وقت ایالات متحده (دونالد ترامپ) علیه ایران و آسیبهای آن به هنرمندان و سینما با ابراز تأسف از تحریمها اظهار کرده بود: «الان دورانی است که نمیشود به امریکایی بودن افتخار کرد، در حالی که من همیشه و حتی زمان جنگ ویتنام به آمریکایی بودنم افتخار میکردم. در حال حاضر آنچه پیش آمده به بهانه تغییر رژیم ایران و در واقع برای دستیابی به نفت و منابع طبیعی شما است و این چیزی است که در ۱۰۰ سال گذشته وجود داشته و تأثیر یک هنرمند در مقایسه با ماشین پروپاگاندا خیلی اندک است. به همین دلیل به نظرم این وضعیت بسیار عذابآور است.»