Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@10:44:08 GMT

سردار جلالی: دفاع، مرد و زن ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۶۷۵۳

سردار جلالی: دفاع، مرد و زن ندارد

مراسم تکریم زنان فعال در عرصه پدافند غیرعامل با حضور رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسب سالروز میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س) برگزار شد. در این مراسم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به صورت محدود در محل و ویدئوکنفرانس در سطح استان‌ها برگزار شد جمعی از زنان فرهیخته و فعال در عرصه دانشگاهی، اجرایی و دفاعی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار غلامرضا جلالی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم و وطن و تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضوع زن در انقلاب اسلامی بسیار ویژه و دقیق است و امام راحل و رهبری معظم انقلاب، تلاش بسیاری کردند تا زنگارهای سنتی را از چهره زن بزدایند و کرامتی را که اسلام به آن بخشیده است احیا  کنند.

سردار جلالی توضیح داد: در حالی که در تمدن غربی نگاه به زنان با ادعای تساوی حقوق زن و مرد به‌دنبال تضییع حقوق آنان و بهره‌کشی است و یا به دنبال استفاده ابزاری، تجاری و کالایی از زنان هستند این انقلاب اسلامی بود که بر مبنای کرامت‌بخشی هویت جدیدی برای زنان تعریف کرد. در مکتب امامین انقلاب «الگوی زن ایرانی مسلمان» در برابر نگاه های متحجرانه از یک سو و نگاه های لیبرال غربی از سوی دیگر قرار می گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امام راحل در مورد زن یک نگاه وسیع و دقیقی داشتند که به احیای نقش زن در جامعه اسلامی منجر شد، گفت: از نظر امام خمینی (ره) زن و مرد در انقلاب تکلیف مساوی اما نقش‌هایی متفاوت داشتند. 

وی ادامه داد: امروز جایگاه زن، خانواده و حجاب موضوعات ثابتی است که دشمن همواره در توطئه‌های خود علیه ملت ایران بر روی آن متمرکز شده است. بنابراین برای مبارزه با دشمنی‌ها و تبلیغات منفی در مورد نقش زن در نظام اسلامی نیازمند یک استراتژی توانمند هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دشمن و برخی ایادی داخلی آن در تلاش هستند تا الگوی زن غربی را جایگزین الگوی زن مسلمان ایرانی کنند، افزود: اینکه برخی به هر طریق تلاش دارند تا سند 2030 را در ایران اجرایی کنند به همین دلیل است که نسل آتی نسلی مقاوم و دارای توان ایستادگی و اراده برای مقابله با دشمن نباشد.

سردار جلالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمینه احیای جایگاه و کرامت زنان کارنامه درخشانی دارد، تصریح کرد: اکنون عرصه‌های جدیدی برای زنان ترسیم و گشوده شده است. آمار بالای زنان تحصیل‌کرده، پذیرش بالای دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها، آمار بالای پزشکان زن، افزایش نقش زنان در سطوح مدیریتی کشور و ... از جمله دستاوردها و نشانه‌هایی است که مهر تایید بر کارنامه موفق جمهوری اسلامی می زند. این نشان می‌دهد که با تمام کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها راهبرد امام راحل و مقام معظم رهبری بسیار موثر و کارآمد بوده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نقش زنان در پدافند غیرعامل پرداخت و توضیح داد: موضوع پدافند غیرعامل در ذات خود موضوعی فطری است در واقع نوعی از دفاع است که اگرچه سلاح در آن بکار گرفته نمی‌شود ولی می‌تواند مکمل و یکپارچه‌کننده دفاع باشد.

سردار جلالی با بیان اینکه در سازمان پدافند غیرعامل کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به‌دنبال بی‌اثر کردن تهدیدات بر زیرساخت‌های حیاتی و سرمایه‌های کشور هستیم، توضیح داد: این دارایی‌ها از زیرساخت ها تا سرمایه های معنوی را شامل می‌شود. 

وی با بیان اینکه با هر تهدید باید با تخصص و گرایش خاص برخورد کرد، گفت: اگر دفاع را یک وظیفه بدانیم مرد و زن هر دو تکلیف دارند ولی نقش‌هایشان متفاوت است. در این میان برخی نقش زنان در دفاع واجب و غیرقابل جایگزین است. برای مثال نقش تربیت کودکان و آینده‌سازی یک نسل را هیچکس غیر از زن و مادر نمی‌تواند به درستی ایفا کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: همچنین در مسئله مقابله با کرونا تقریبا اکثر متخصصان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که رویکرد بهداشتی در اولویت است و تنها این رویکرد می‌تواند مشکل کرونا را حل کند و درمان در اولویت آخر قرار دارد. رعایت بهداشت نیز چیزی جز تقویت سبک زندگی سلامت محور نیست.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت از جنس تربیت در خانواده است که بسیار در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده است، تصریح کرد: بنابراین اگر بدنبال یک پدافند غیرعامل کارآمد در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی هستیم باید در مورد نقش زنان یک باز تعریف جدی انجام دهیم. چون اجرای سبک زندگی اسلامی و رعایت بهداشت در خانواده برعهده مادران به عنوان محور خانواده است.

وی با بیان اینکه من معتقدم اساسی‌ترین نقشی که می‌توان در پدافند زیستی شکل داد نقش زنان در خانواده است، گفت: از ابتدا، فرزند، سبک زندگی را در خانواده می‌آموزد و آن را به‌عنوان یک میراث همواره در طول حیات با خود به همراه دارد.

وی با بیان اینکه جامعه آماده مبتنی بر خانواده آماده است، تصریح کرد: هسته اول اجتماع، خانواده است که باید از مهارت و قابلیت دفاع از خود در برابر شرایط اضطراری برخوردار باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصادی نیز این زنان هستند که الگوی مصرف را تعیین می‌کنند، تصریح کرد: شرایط اقتصادی خانواده‌ها را زنان تنظیم می‌کنند و آنان هستند که رفتار خانواده را در جنگ اقتصادی شکل خواهد داد. 

وی با بیان اینکه دفاع، مرد و زن ندارد، تصریح کرد: در پدافند غیرعامل به یک معنا نقش زنان بیشتر از مردان است. زیرا نقشی زیربنایی و نهادین دارند. ما باید این نقش‌ها را شناسایی و استخراج کرده و آنها را با ظرفیت های زنان متناسب‌سازی کنیم سپس آموزش‌های متناسب را در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه دهیم. به این طریق، نسلی از زنان توانمند خواهیم داشت که در صورت بروز تهدیدات، می‌توانند به سایر اقشار جامعه در دفاع کمک کنند. 

در انتهای این مراسم ضمن تجلیل از مقام والای شهید مدافع حرم شهید انصاری با حضور خانواده و فرزندان این شهید از تعدادی از زنان فعال در عرصه پدافند غیرعامل با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

216216

کد خبر 1483800

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پدافند غیرعامل زنان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور سازمان پدافند غیرعامل کشور انقلاب اسلامی سردار جلالی نقش زنان نقش زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

عضو شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نرجس نیازمند در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 13 بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضاهای بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در 21 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • سردار فدوی با خانواده شهید الداغی دیدار کرد