Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:08:26 GMT

۲۸ طرح آبخیزداری در خراسان شمالی بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۶۸۳۱

۲۸ طرح آبخیزداری در خراسان شمالی بهره‌برداری شد

حسن وحید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار این طرح ها ۲۳۰ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال است و شامل عملیات آبخیزداری و نهالکاری، ساخت سازه های سنگی ملاتی، توسعه جنگل با بذر، احداث بند خاکی و دیگر طرح های آبخیزداری مانند ساخت سرریز است.

وی با اشاره به فعالیت های آبخیرداری انجام شده در استان گفت: از ابتدای فعالیت آبخیزداری در استان تاکنون برای ۱۱۴ حوضه آبخیز با مساحت یک میلیون هکتار مطالعات تفصیلی و اجرایی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در ۲۵ درصد مساحت استان که شامل ۸۱ حوضه آبخیز است عملیات اجرایی آبخیزداری انجام گرفته و یا در حال اجراست.

وی اظهار داشت: در ۳۲ حوضه آبخیز که ۱۳ درصد مساحت استان را شامل می شود نیز مطالعات تفصیلی اجرایی انجام گرفته است اما به علت کمبود منابع اعتباری اجرای آن آغاز نشده است.

وی افزود: در ۳۹ حوضه آبخیز با مجموع مساحت ۳۱۷ هزار هکتار،  که ۱۱ درصد مساحت استان را شامل می شود، نیز عملیات آبخیزداری به طور کامل خاتمه یافته است.  

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای فعالیت های آبخیزداری در استان تا کنون به طور مستقیم ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب استحصال شده است.

خراسان شمالی دارای حوضه آبخیز اترک،  کال شور و حوزه آبخیز گرگان رود است.

برچسب‌ها بجنورد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح خراسان شمالی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد منابع طبیعی و آبخیزداری بجنورد منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح خراسان شمالی دهه فجر اخبار کنکور خراسان شمالی حوضه آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند