Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت 19 بهمن ماه، روز نیروی هوایی انجام شد، اظهار کرد: خداوند خطاب به موسی می‌فرماید «ذکرهم به ایام الله» برای اینکه بنی‌اسرائیل به‌دنبال تو راه بیفتند و‌ بتوانی فرعون را براندازی بکنی، ایام‌الله را به آنان یادآوری کن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ادامه داد: ۴۲ سال از پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی ما می‌گذرد، عمده رشد و تعالی شما عزیزان در بستر این انقلاب ارزشمند بوده که برکات زیادی را هم برای اسلام و هم برای مردم داشته است، ما درصدد این هستیم که انقلاب را رشد و توسعه بدهیم و برای اینکه بتوانیم انقلاب را بالنده نگه داریم، باید ایام‌الله را یادآور شویم.

وی با بیان اینکه باید ایام‌الله را به جوانان و نوجوانانمان یادآور شویم تا این نسل را در مسیر تداوم انقلاب رشد دهیم، اضافه کرد: ۱۹ بهمن از ایام‌الله است، طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی در این روز بود، نه تنها طلیعه پیروزی انقلاب بلکه شکست رژیم ستم‌شاهی نیز در این روز اتفاق افتاد.

19 بهمن، مدال افتخاری برای ارتش جمهوری اسلامی

امام جمعی مشهد بر اهمیت یادآوری ۱۹ بهمن ماه به نسل‌های آینده تأکید و خاطرنشان کرد: این روز، روز بسیار پر اهمیتی برای انقلاب اسلامی ایران است زیرا بسیاری از فرماندهان ارتش و نیروی هوایی در این روز به امام و مردم پیوستند که این مدال بسیار ارزشمندی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران است، حماسه‌سازی‌ها و حماسه‌آفرینی‌هایی که امروز در تدوام انقلاب شکل گرفته، از همان روز پیروزی انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله علم‌‌الهدی با بیان اینکه باید در خصوص جریان همافری در نیروی هوایی ارتش تحقیق و به مردم معرفی شوند، مطرح کرد: شهید بابایی یکی از عوامل فوق‌العاده بنیان‌گذار جریان همافری در ارتش بود که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار مردم ایستادگی کردند، ما در کشور ۴۰ هزار مستشار آمریکایی داشتیم که بیش از نصف آنان در ارتش ایران بودند و کشور را اداره می‌کردند، یکی از آنان در خاطرات خودش می‌نویسد «وقتی شاه می‌خواست از ایران برود، هر روز مرا به کاخ نیاوران دعوت می‌کرد و می‌گفت آقایان درباره من چه دستوری دادند، من تا کی باید ایران بمانم؟»

وی، اختلافات داخلی آمریکا را از علل ضعف آنان در مقابل انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: درگیری وزیر خارجه  آمریکا و معاون امنیتیشان عامل ضعف آنان در برابر قدرت انقلاب بود به همین علت مستشاران آمریکایی به این فکر افتادند که نهاد ارتش را آمریکایی بار بیاورند، نهادی بومی ـ آمریکایی زیرا در آن زمان نیروی هوایی ارتش به واسطه مدیریت و پشتیبانی شخص شاه هم در عرصه نظامی و در عرصه تجهیزات، نسبت به دیگر بخش‌ها بسیار بزرگ‌تر بود.

طرح استحاله خلبانان ایرانی در آمریکا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به طرح آموزش خلبانان ایرانی در آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: طرح همافری در نیروی هوایی این بود که نیروهای جوان و نخبه را به مدت سه سال برای آموزش‌های خلبانی به آمریکا ببرند تا طرح بومی‌سازی آمریکایی هم صورت بگیرد، هدف اصلیشان این بود که این جوانان را با فرهنگ آمریکایی استحاله کنند و این‌ها نسبت به عقاید دینی و فرهنگی خودشان بی‌تفاوت بشوند.

آیت‌الله علم‌‌الهدی با یادآوری نقش کلیدی روز ۱۹ بهمن در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: در ۱۹ بهمن ماه، همافرانی که خود آمریکایی‌ها و شاه تربیت کرده بودند تا مانع پیروزی انقلاب اسلامی شوند، با امام بیعت کردند و در کنار مردم ایستادند، با این اتفاق، آمریکا شکستش را به چشم خود دید، بعد از این اتفاق، گارد آمریکا و شاه تصمیم داشت تا به پادگان برود و تمام عوامل نیروی هوایی را قتل عام کند که مردم با هوشیاری به پادگان‌ها ریختند و با آنان مقابله کردند، بعد از ۲ روز، انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه ۱۹ بهمن، طلیعه بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، متذکر شد: نیاز است عزیزان ما در جریان همافری و طراحی این جریان، تحقیق و پژوهش کنند تا بدانند چه اتفاقاتی افتاده است، شهید بابایی و دوستانشان چطور در مقابل این بومی‌سازی آمریکایی ایستادگی کردند و با معمار کبیر انقلاب بیعت کردند.

فهم گام دوم انقلاب مستلزم بازخوانی گام اول انقلاب است

امام جمعه مشهد اظهار کرد: فهمیدن گام دوم انقلاب ما، مستلزم بازخوانی گام اول انقلاب است زیرا به این واسطه متوجه می‌شویم از کجا به کجا رسیده‌ایم، از این جهت شما فرماندهان عزیز برای همراهی و آشنایی نسل جوان باید گام اول را بازخوانی کنید، جوانان ما در نسل سوم و چهارم انقلاب دو مطلب پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند که شما فرماندهان عزیز با بیان این موقعیت‌ها می‌توانید این نسل را به درک انقلاب برسانید.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: جوانان ما به خاطر شرایط سخت اقتصادی نیمه خالی لیوان را می‌بینند که با تلاش شما فرماندهان و بیان موقعیت‌ها، می‌توانید اقتدار اسلام و انقلاب اسلامی را تبیین کنید تا آنان نسبت به بدنه انقلاب آگاه شوند.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش 19 بهمن پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی ایران نیروی هوایی ایام الله آیت الله گام اول ۱۹ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری  علم و فناوری آنا، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌و‌پنجمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت‌.

این ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود.گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح‌ جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین(ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن‌ ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.

«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدارها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آنها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و روز دختر پیش‌بینی کرده است.

توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود