Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@04:54:30 GMT

سیر نوزلی ابتلا به کرونا متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۶۹۰۳

سیر نوزلی ابتلا به کرونا متوقف شده است

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص ارزیابی افزایش میزان بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه در طول هفته با افزایش رشد بستری روبرو بوده ایم اظهار داشت: امروز که در ابتدای هفته قرار داریم تعداد ۲ هزار و ۹۰ بیمار در بخش های مختلف بستری شده اند که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته که این عدد ۲ هزار ۱۲ بیمار بود حدود ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی با بیان اینکه نسبت به هفته گذشته یک شیب ملایم در میزان بستری ها را شاهد هستیم گفت: میزان مراجعان سرپایی نیز با یک رشد ملایم همراه بوده است لذا باید اعلام کنیم که هر ۲ شاخص مراجعین سرپایی و بستری شدگان در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی و بیمارستانی نشان می دهد که تغییرات از ثبات بیشتری برخوردار می باشد.

وی عنوان داشت: این هفته ثبات بیشتری را در آمارها و شاخص داشته ایم اما نکته مهم این است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ بیمار جدید در بخش های مختلف درمانی بستری شده اند که ۸۷ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه آهنگ تغییرات کرونا در استان تهران باید جدی تر تلقی شود بیان داشت: علائم در استان تهران به طور پیوسته و با سرعت بیشتری تغییر می کند و الگوی سنی در مبتلایان و مراجعین نشان می دهد سهم گروه های سنی ۳ تا ۱۰ سال در حال تغییر است و نسبت به ماه های آبان و آذر افزایش داشته اما سهم بیماران بستری در گروه های سنی ۵۰ تا ۶۰ کاهش بیشتری در طول هفته گذشته داشته اما مجموعاً آمارها نشان می دهد کماکان میزان مرگ و میر و بستری در افراد بالای ۷۰ سال بیشتر است.

زالی گفت: طبق آنالیزهای صورت گرفته ۲ مولفه تراکم های جمعیتی و حضور های پرتراکم از مواردی هستند که میزان ابتلا را افزایش می دهد و در این خصوص بخش هایی از مناطق ۴ و ۵ و ۲ شمال منطقه ۱۵ و بخش هایی از منطقه ۱۸ جز نقاطی هستند که میزان مبتلایان بیشتر از سایر مناطق استان است.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته سهم بیشتری از آلودگی در نانوایی ها مشاهده شده است که در تغییر شیوه نامه های بهداشتی دارای رتبه اول قرار گرفته اند و پاساژها، مراکز بزرگ خرید و برخی رستوران ها و حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و بانک ها از نقاط دیگر در خطر تلقی می شوند.

حجم ویدیو: 3.81M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04 دانلود ویدیو پربیننده ترین واکنش مشاور رهبر انقلاب به سوگواری مادر انصاریان +عکس جزییات مهم و جدید استخدام معلمان مسابقه جنگ سگ‌ها +عکس ورود به کدام شهرها ممنوع شد؟ خبرهای خوش برای سربازان فراری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا ستاد مقابله با کرونای علیرضا زالی ویروس کرونا استان تهران نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟