Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های ارشد یونان از خرید زیردریایی‌های ساخت کشور آلمان از سوی ترکیه ابراز نگرانی کردند.

ازجمله این مقام‌ها نخست‌وزیر و وزیر دفاع یونان هستند که دلیل این نگرانی را «تقویت نیروی نظامی ترکیه» عنوان کردند.

«نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان، در این راستا از همتای آلمانی خود خواست تا توافق فروش زیردریایی به ترکیه را متوقف کند که این درخواست از سوی آلمان رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آلمان برای رد این خواسته اعلام کرد: «برنامه فروش ۶ فروند زیردریایی کشورمان به ترکیه را متوقف نخواهیم کرد، زیرا شرکت تیسن در سال ۲۰۰۲ این قرارداد را منعقد کرده و موظف به اجرای آن است.»

«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان، نیز درباره توافق آلمان و ترکیه برای تقویت ناوگان زیردریایی و تانک آنکارا و خریدوفروش آن، ابراز نگرانی کرده است.

این مقام یونانی در نشست اروپا ۲۰۲۱ تحریم‌های آمریکا علیه بخش نظامی ترکیه برای خرید سامانه «اس-۴۰۰» روسیه را نیز به آلمان گوشزد کرده است.

در این نشست «یونان، قبرس و فرانسه» از آلمان خواستند تا زمانی‌که آنکارا با آتن اختلاف دارد صادرات اسلحه را متوقف کند. البته این درخواست تاکنون پاسخ مثبتی از سوی آلمان نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اروپا مدیترانه شرقی تنش یونان و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • نفت در مدار رشد؟