Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:20:36 GMT

«گیج‌گاه» فیلمی سلامت با راهکارهای انسانی است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۷۰۶۳

«گیج‌گاه» فیلمی سلامت با راهکارهای انسانی است

به گزارش شنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی با حضور این کارگردان، باران کوثری، حامد بهداد، نادر سلیمانی، بهرنگ علوی، علی راد (بازیگران)، میرولی‌الله مدنی (تهیه‌کننده)، امید گل‌زاده (طراح چهره‌پردازی)،  ارسلان امیری (فیلم‌نامه‌نویس) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان گیج‌گاه با ابراز خرسندی از اینکه فرصتی فراهم شده تا این فیلم دیده شود، گفت: دوست دارم که فیلمم با نگاه مثبت و چه منفی دیده شود.

عادل تبریزی در ادامه این نشست با اشاره به علاقه خود به سینما گفت: من یک بچه شهرستانی عاشق سینما در کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد هستم. مادر من پولی را کنار می‌گذاشت که من را هر ماه سینما ببرد. من تهران را از طریق سینما شناختم و به جامعه‌شناسی شهری رسیدم. 
او درباره موسیقی فیلم «گیج‌گاه» توضیح داد: موسیقی حمید غلامعلی در تار و پود من رفته و من از روزی که فیلمنامه را شروع کردم می‌خواستم که ایشان باشد و برایم هیچ جایگزین دیگری وجود نداشت. هنگام نوشتن فیلمنامه هم ما صدای حمید غلامعلی را پخش می‌کردیم.

کارگردان فیلم گیج‌گاه درباره صحبتی که پیشتر مطرح کرده بود که «گیجگاه» را بدون حضور جمشید هاشم‌پور نمی‌ساختم، گفت: در زمان ایده اولیه «گیج‌گاه» به خودم گفتم که اگر جمشید هاشم‌پور در فیلم بازی نکند، من این کار را نمی‌سازم. 
تبریزی در ادامه درباره انتخاب دیگر بازیگران فیلم گفت: ایده اولیه را هم زمان با فیلمبرداری فیلم «هفت‌ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی به حامد بهداد گفتم و او پذیرفت که در فیلم حضور داشته باشد. از زمان شکل گیری ایده، بازیگران در کنار ما حضور داشتند. 
کارگردان «گیج‌گاه» ادامه داد: در ابتدا قرار بود که نگار جواهریان در کار بازی کند، اما به این دلیل که در ایران حضور نداشت، باران کوثری که بهترین انتخاب بعد از او بود برای این نقش انتخاب شد.
او با اشاره به هدفش از ساخت این فیلم اظهار داشت: نوستالژیک بودن اثر برای ما در لایه‌های چهارم یا پنجم قرار داشت و اصل هدفمان این بود که تولید فیلمی سلامت با راهکارهای انسانی به تماشاگران ارائه کنیم که لذت ببرند.

نادر سلیمانی بازیگر فیلم گیجگاه هم تصریح کرد: تماشای این فیلم بسیار روی من تاثیر مثبتی گذاشت؛ باور نمی کردم این فیلم این قدر خوش ساخت شود. 

حامد بهداد هم در ادامه این نشست درباره حس‌ خود از بازی در نقش بدل جمشید هاشم‌پور، گفت: سال‌های بسیار زیادی از رسیدن ما به زبان ملی در سینما می‌گذرد پرواضح است که سینما چه سیری را طی کرده تا به این‌جا رسیده و این فراز و نشیب‌های گوناگون در سینما منعکس شده است از این رو پس از این مسیر دشوار سینما تبدیل به فرهنگ شد و در سبد خانواده‌ها قرار گرفت.

او در ادامه به موج نوی سینمای ایران اشاره کرد و افزود: قهرمانانی چون قهرمان فیلم «کندو» پدید آمد و بعد از انقلاب شاهد شکل‌گیری دوباره سینما هستیم. سینما مختص توده مردم است که خواهان دیدن هنرمندانشان روی پرده سینما هستند.
بازیگر «گیج‌گاه» ادامه داد: جمشید هاشم‌پور بی‌شک یکی از سوپراستارهایی است که مردم را به سینما و تماشای فیلم دعوت و ترغیب می‌کند. 

باران کوثری هم با تشکر از فیلم و عوامل آن، گفت: نمی خواهم فضا را عوض کنم اما لازم است بگویم به‌ یاد لبخند قشنگ و همیشگی عالی انصاریان دست بزنید.

جمشید هاشم‌پور که غایب بزرگ این نشست بود پیام خود را به صورت مکتوب فرستاده بود که حامد بهداد این پیغام را برای حضار قرائت کرد. 

هاشم‌پور نوشته بود: عادل تبریزی، کارگردان جوان، خوش‌ذوق و سرشار از انرژی است که آرزو می‌کنم افق روشنی پیش رویش باشد. سینما وجود تبریزی را  از همان ابتدا که تصمیم به ساخت این فیلم گرفت، از آن خود کرد، من در کنارش بودم و به او قول دادم که در فیلم حضور داشته باشم. بعد از رنج‌ها و مرارت‌ها «گیج‌گاه» که فیلمی گرم و شیرین بود، ساخته شد.

در ادامه باران کوثری در پاسخ به این پرسش که چطور در تمامی نشست ها با هیجان حضور دارد گفت: من‌ در همه نشست‌ها این‌گونه نیستم و صرفا در نشست مطبوعاتی فیلم هایی که دوستشان دارم این گونه هستم و خوشحالم که امسال در دو فیلمی که دوستشان دارم در جشنواره هستم و به همین دلیل انرژی دارم. 

جشنواره فیلم فجر در یک نگاه

جشنواره فیلم فجر هرساله و همزمان با دیگر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان هنر سینماست. این جشنواره که از سال ۱۳۶۱ کار خود را آغاز کرد تا سال ۱۳۷۴ محل رقابت تولیدات سینمای ایران بود؛ اما از آن پس به صورت بین المللی برگزار می‌شود و در بخش بین الملل بر بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان به ویژه خاورمیانه،آسیای مرکزی، قفقاز و آناتولی و آثار ملهم از آموزه‌های راستین پیامبران الهی، پیام صلح و دوستی تمرکزی ویژه دارد. بخش بین‌الملل جشنواره از دوره سی‌وسوم (سال ۹۳) از بخش ملی جدا شد و در اردیبهشت هر سال میزبان فیلمسازان مطرح جهانی است.شرکت‌کنندگان جشنواره فیلم فجر در بخش‌ رقابتی اصلی؛ سودای سیمرغ برای دریافت سیمرغ بلورین با هم رقابت می‌کنند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه ومسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌ است.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران (بهمن ۱۳۹۹)، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در حال برگزاری است. فیلم‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درمی آید. امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم‌ اولی هستند.همچنین نشست های خبری بعد از این رویداد سینمایی در فضای مجازی و هم به صورت زنده پخش با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار می شود. جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و با تاکید بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی تجربه‌ای جدید را پیش می برد.

برچسب‌ها سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری باران کوثری جشنواره فیلم فجر سلبریتی سروش صحت سینما فاصله گذاری اجتماعی حامد بهداد پروندهٔ خبری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری باران کوثری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری باران کوثری جشنواره فیلم فجر سلبریتی سروش صحت سینما فاصله گذاری اجتماعی حامد بهداد اخبار کنکور سی و نهمین جشنواره جشنواره فیلم فجر جمشید هاشم پور باران کوثری فیلم فجر حامد بهداد گیج گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند

افشین خوش‌گوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش‌آموزان کردستانی ۶ عنوان برتر در مرحله کضوری جشنواره سفیران سلامت را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، در مرحله شهرستانی ۸ هزار و ۵۲۸ اثر اعلام وصول شد که از این تعداد ۳۱۳ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

خوش‌گوار عنوان کرد: پس از داوری آثار راه یافته به مرحله استانی، با نظر شورای داوران ۲۹ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر سلامت و تندرستی وزارت، شش اثر شرکت کنندگان کردستان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس در رشته کارسازه سارا وکیلی از مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران و سیدایمان حسینی از مدرسه متوسطه اول دکتر پرتو ماه دهگلان موفق به کسب عنوان اول شدند.

خوش‌گوار ادامه داد: در بخش کارسازه ابتدایی اول مدرسه شکوفه‌های انقلاب دیواندره متشکل از آریسا محمدیان، ستایش حمزه‌ای و فاطمه زهرا محمدی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش جشنواره عکاسی چهارشنبه آخر سال نیز آلان شادفر از مدرسه شهید فهمیده ناحیه ۲ و شنیا دلکی از مدرسه نیایش دهگلان حائز رتبه برتر کشوری در دوره دوم ابتدایی شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در بخش باغچه کوچک سبزیجات نیز ایلیا صفری از مدرسه شهید آزادی کامیاران در دوره اول ابتدایی رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

کد خبر 6090668

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور