Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از ثبت بیش از ۸۶ هزار پرونده برای تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد و گفت: تاکنون ۵۷۰ شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج زنان با مردان خارجی صادر شده است.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، مهدی محمودی گفت: به دنبال تصویب «قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی» در دوم مهرماه ۱۳۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی، «آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» توسط هیات وزیران تصویب در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار داشت: بدیهی است مادران ایرانی مزدوج با مردان غیرایرانی و خانواده‌هایشان همیشه نگرانی‌های بسیاری در خصوص تعیین تکلیف تابعیت فرزندان خود و برخورداری آنان از حقوق شهروندی داشتند. از این رو، به دنبال تصویب قانون امیدوار شدند که بخشی از این نگرانی‌ها مرتفع شود و وزارت کشور به عنوان متولی اصلی اجرای قانون و آیین‌نامه و با توجه به لزوم پاسخگویی به مطالبه این بخش از جامعه ایرانی اقداماتی در این راستا به عمل آورده است.
وی خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و ابلاغ آن جهت اجرا به استانداری‌های سراسر کشور در سال ۱۳۹۸ صورت پذیرفت که تا تاریخ ۱۳بهمن ماه ۱۳۹۹، تعداد ۸۶هزار و ۵۵۸ فقره پرونده شامل ۵۳هزار و ۷۶۱  نفر فرزندان زیر ۱۸ سال و همچنین ۳۲هزار و ۷۹۷  نفر بالای ۱۸ سال در وب‌سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی پیش ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲هزار و ۹۵۰ فقره پرونده تشکیل و آماده استعلام و حدود ۷هزار و ۴۵۰ فقره پرونده جهت استعلام به مراجع ذیربط ارسال شده است.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه برنامه جایزه نانسن در سال ۱۹۵۴ میلادی به نام برنده جایزه نوبل فریتیوف نانسن دانشمند نروژی که طی سالهای ۱۹۲۰- ۱۹۳۰ میلادی اولین کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جامعه ملل بود پایه گذاری و به فرد، گروه و یا سازمانی غیر دولتی که خدمات بر جسته و موثری در حمایت از پناهندگان، بی جاشدگان و افراد بی تابعیت ارائه می نمایند اعطا می شود، گفت: برای اولین بار پس از ورود پناهندگان به کشور خانم رزما غفوری یکی از پناهندگان افغانستانی ساکن استان فارس در راستای خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران و با حمایت‌های انجام شده توانسته‌اند با انگیزه و مشارکت جدی در قالب پروژه‌های جامعه محور در ترغیب کودکان لازم التعلیم پناهنده برای تحصیل و ثبت نام در مدارس دولتی و همچنین تشویق جوانان پناهنده به سمت فعالیت‌های ورزشی خدمات شایان توجه ای ارائه نمایند که خدمات نامبرده قابل تقدیر و به عنوان برنده جایزه نانسن پناهندگان در منطقه آسیا انتخاب شده‌اند. برچسب ها: ازدواج

منبع: خرداد

کلیدواژه: ازدواج فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند