Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:00:39 GMT

طرح "کودک سایبری" در کردستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۷۳۱۸

طرح 'کودک سایبری' در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس پلیس فتا استان کردستان از اجرای طرح پویش مردمی «کودک سایبری» درکردستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این طرح راه‌های جلوگیری از آسیب‌های استفاده از شبکه‌های مجازی در میان کودکان است.

سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: شبکه‌های اجتماعی در کنار قابلیت‌های فراوان خود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، تهدید و آسیب‌هایی نیز برای کودکان در فضای مجازی به دنبال دارد که این موضوع دقت و توجه بیشتری را از سوی والدین می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در چارچوب طرح پویش مردمی کودکان سایبری از ظرفیت بستر‌های رسانه‌های نوین، رسانه ملی، رسانه‌های برخط و وب‌سایت پلیس فتا همچنین فضای فیزیکی در معابر، ادارات و سازمان‌ها حدالمقدور با همکاری داوطلبانه کلیه فرهیختگان علاقه‌مند به مشارکت در امر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی هم‌وطنان در حوزه پیشگیری از جرائم سایبری، استفاده و از کاربران فضای مجازی خواسته می‌شود به پویش مردمی «کودکان سایبری» با شعار «پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی» بپیوندند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان پیرامون اهداف این طرح افزود: یکی از شکاف‌های ارتباطی میان والدین و کودک ایجاد محدودیت‌های شدید برای استفاده از فضای مجازی بر کودکان است، این محدودیت باعث حساسیت بیشتر کودکان و نوجوان می‌شود؛ برای کاهش آثار مخرب فضای مجازی باید شیوه استفاده درست از این ابزار را به آنان نشان داد، بنابراین رفتار صحیح والدین و ارائه راهکار‌هایی که بهترین گزینه جهت تصحیح رفتار کودکان، نوجوانان و جوانان است، موجب راهنمایی و همراهی آگاهانه آن‌ها می‌شود.

سرهنگ دانش پور در ادامه بیان داشت: موضوعات مرتبط با کودکان جهت اجرای پویش مردمی شامل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: امروزه کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری و استفاده از فضای مجازی می‌نمایند این کودکان به‌مرور تبدیل به افراد ماهری در این زمینه خواهند شد و ممکن است از والدین در این خصوص پیشی بگیرند بنابراین بهتر است والدین توجه داشته باشند تا سواد رسانه‌ای خود را افزایش داده تا در صورت لزوم بتوانند استفاده فرزندان خود را از این فضا‌ها مدیریت کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی رئیس پلیس فتا استان کردستان فضای مجازی پویش مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین سپه وند امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزارهایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خریدوفروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن اینکه سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده هیچ‌گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به‌هیچ‌عنوان نباید ادعای آن دراین‌خصوص را باور کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضائی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سپهوند، تصریح کرد: خریدوفروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضائی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با این‌گونه جرایم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آنها در جریان بگذارند.

کد خبر 6087767

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری