Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@15:55:04 GMT

22 خدمت در مراکز مثبت زندگی ارائه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۷۳۶۴

22 خدمت در مراکز مثبت زندگی ارائه می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 22 خدمت متنوع در مراکز و مجموعه‌های مثبت زندگی در سطح استان اردبیل به جامعه هدف ارائه می‌شود.


بهزاد ستاری در مراسم افتتاح 42 مرکز مثبت زندگی در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد:‌ در این مراکز عمدتا خدمات غربالگری، مشاوره و آموزش به شکل مستمر ارائه می‌شود که اغلب این مراکز در بخش‌ها و مناطق پرجمعیت روستایی راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از 42 مرکز مثبت زندگی که در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده، 13 مرکز مربوط به شهرستان اردبیل است که در بخش‌های فولادلو، ثمرین و هیر شاهد فعالیت این مراکز در ارائه خدمات به جامعه هدف هستیم.


مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در این مراکز در کنار خدمات مشاوره‌ای، غربالگری و همچنین آموزش، خدمات مددکاری و غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک در جهت جلب مشارکت مردم در بهره‌مندی از این خدمات ارائه می‌شود.


ستاری رویکرد این مراکز را کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت برنامه‌های آموزشی در پیشگیری از این آسیب‌ها و تهدیدها اعلام کرد و افزود: در این مراکز 22 نوع خدمت به جامعه هدف بهزیستی و گروه‌های مختلف جامعه ارائه می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا در این مراکز با نگاهی مثبت و نو به زندگی و همچنین پرورش و تربیت فرزندان بتوانیم خانواده‌های نیازمند را با مهارت‌های مورد نظر بیشتر آشنا کنیم.


ستاری اضافه کرد: عمده خدمات با توجه به شرایط کرونا در بستر دولت الکترونیک انجام می‌شود و سعی و تلاشمان بر این است تا با بهبود شرایط کرونا این خدمات از گستردگی و تنوع بیشتری نیز برخوردار شود.


وی بیان کرد: بهزیستی تلاش می‌کند تا در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیش از 36 طرح و همچنین پروژه افتتاحی خود را در اختیار جامعه هدف قرار دهد که قطعا در این زمینه در شهرهای مختلف تلاش بر ارائه خدمات متنوع در جهت افزایش رفاه و افزایش جامعه هدف بهزیستی است.


مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: بهزیستی استان هم راستا با خدماتی که در سطح کشور ارائه می‌شود، سمت و سوی برنامه‌ریزی‌های خود را در جهت تخصصی کردن این خدمات قرار داده تا بیش از گذشته بتوان در این زمینه خروجی مثبت و مناسبی را مشاهده کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراکز مثبت زندگی بهزيستي بهزیستی استان استان اردبیل ارائه می شود مثبت زندگی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل

دکتر نگار خوشنویس گفت: پارسال در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: از این تعداد مراجعه ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد و سه هزار و ۵۹۲ نفر زن بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدود ۱۴ هزار نفر بوده، هشت درصد کاهش داشته است.

به گفته او، بیشترین تعداد مراجعین ناشی از نزاع و درگیری به پزشکی قانونی اردبیل در سال گذشته در تیرماه با هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین نیز در اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه به مراکز پزشکی قانونی این استان و حتی کشور نزاع و درگیری است، افزود: افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

دکتر خوشنویس گفت: با توجه به اینکه در پزشکی قانونی هیچ گونه کار درمانی انجام نمی‌شود، لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از نزاع به ویژه در موارد پر خطر ، مراجعه به مراکز درمانی جهت اقدامات درمانی می‌باشد.

او با بیان اینکه داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی و انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظریات پزشکی قانونی الزامی است، افزود: داشتن ظاهر خون آلود نه تنها تاثیری در نظریه‌های کارشناسی نخواهد داشت، بلکه معاینه دقیق تر زخم و جراحات را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت