Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شریف گفت: ماموریتی به معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه واگذار شده و قرار است پژوهشکده فناوری‌های همگرا در حوزه میان رشته‌ای‌ها راه اندازی شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امروز، ۱۸ دی ماه سال ۹۹ جلسه‌ای با حضور غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، محمدرضا موحدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و برخی از مدیران دانشگاه صنعتی شریف در محل اتاق شورای دفتر ریاست برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای جلسه فتوحی پس از خیر مقدم، تشکیل این جلسه را در راستای معرفی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه عنوان کرد و گفت: تقریباً نیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند که در ۱۳ دانشکده در حال تحصیل هستند این امر نشانگر پتانسیل بالای دانشگاه به خصوص در امور پژوهشی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: برنامه راهبردی در دانشگاه تنظیم شده که به تصویب هیئت امنای دانشگاه نیز رسیده است. برنامه راهبردی دانشگاه که شامل؛ سرآمدی در آموزش، سرآمدی در پژوهش و فناوری و سرآمدی در اثر بخشی اجتماعی است و دانشگاه آن را به عنوان سه موضوع اصلی دنبال می‌کند. در کنار این مباحث و بین‌المللی‌سازی دانشگاه، با توجه به مشکلاتی که دانشگاه در خصوص بودجه با آن روبرو است در تلاش هستیم که همسو با فعالیت‌های مختلفی که انجام می‌شود دانشگاه را به سمت دستیابی به استقلال نسبی مالی نیز سوق دهیم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های گسترده‌ای که در حوزه پژوهشی در دانشگاه انجام گرفته است، شاید بتوان مهم‌ترین آن فعالیت‌ها را راه‌اندازی چرخه دانش و ارزش دانست که از آموزش شروع شده و تا انتها که تجاری‌سازی و تبدیل به محصول است را شامل می‌شود.

فتوحی در پایان صحبت‌های خود از راه‌اندازی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تحول در آموزش و پژوهش (اتاق فکر) در راستای گسترش برنامه راهبردی دانشگاه خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گسترش زمینه‌های میان‌رشته‌ای نیازمند رشد بیشتری در دانشگاه است. این امر نیازمند ارتباط تنگاتنگ میان آموزش و پژوهش بیش از پیش است. در همین خصوص مأموریتی به معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت عنوان ایجاد یک پژوهشکده nbic (فناوری‌های همگرا) به طوری که بتوان زمینه‌های مختلف میان رشته‌ای را در این بخش مدیریت کرد، واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف فناوری همگرا دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان