کماکان در حسرت دیدن فیلمی متوسط رو به بالا/ «خط فرضی» و «گیج گاه» نمایش داده شد
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۷۶۰۱
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روز هفتم از فجر ۳۹ هم تقریبا با کمترین حاشیه به کار خود پایان داد و دو فیلم سینمایی برای اهالی رسانه در برج میلاد نمایش داده شدند.
«خط فرضی»؛ فیلمی که هیچ جذابیتی ندارد
فیلم فرنوش صمدی به قصهای میپردازد که هیچ فراز و نشیبی ندارد و یکدست و بدون جذابیت روایت میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
انگار کارگردان فقط خواسته قصهای را تعریف کند و باری از دوشش بردارد. ضعفهای فیلمنامهای زیادی در این اثر وجود دارد که باعث میشود مخاطب با چراهای بی سرانجام زیادی از سالن بیرون بیاید.
میتوان حدس زد صمدی فیلم را برای نمایش در جشنوارههای خارجی ساخته است و اکران عمومی در اولویت این کارگردان نیست.علت و معلولهای عجیب و تهی در فیلم مشاهده میشود که هیچ ربطی به هم ندارند و در پیش بردن روند قصه کمکی نمیکنند.
«گیج گاه»؛ تلفیقی از «نهنگ عنبر» و چند سکانس از فیلمهای مختلف
اینکه عادل تبریزی تلاش کرده فضای سینمای دهه شصت و هفتاد و آداب و رسوم مردم زندگی مردم را برای مخاطب تداعی کند ستودنی است، اما ما «نهنگ عنبر» را به اضافه چند سکانس از برخی فیلمهای آن دهه میبینیم.
نمونه بهتر این اثر را در «نهنگ عنبر» دیده ایم و لذت بریدم، ولی «گیج گاه» نتوانست آنچنان که باید و شاید عمل کند و فقط در صحنههایی موفق شد خنده مخاطب را در آورد.
این فیلم تا یک جایی با ریتمی مناسب پیش میرود، اما ناگهان از ریتم میافتد و فضای قصه به سمتی میرود که به کلیت قصه ضربه میزند.«گیج گاه» نیز فیلمی شخصی است که کارگردان در اولین تجربه خود دوست داشته به هر نحوی شده خاطرات و عشق به سینمای خود را در آن بگنجاند.
یکی از نکات قوت آن بازی حامد بهداد است که تا حدودی به داد فیلم میرسد و آن را نجات میدهد. فیلم حتما نیاز به تدوین و کوتاه شدن دارد تا بتواند به ریتمی یکدست برسد.
البته سابقه سینمای ایران نشان داده چنین فیلمهایی در اکران عمومی موفق عمل کرده و مردم از آنها استقبال میکنند.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: جشنواره فجر جشنواره فیلم فجر گیج گاه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
به گزارش "ورزش سه"، همیشه نام آلومینیوم برای پرسپولیس کابوسوار بوده و سرخ پوشان شکستهای تلخی برابر ایرالکو را داشتند، اما باخت در نخستین مسابقه دور برگشت لیگ برتر در همین فصل و برتری تفکرات تاکتیکی سید مجتبی حسینی مقابل اوسمار اولیویرا کاری کرد تا قرمزها اولین و آخرین باخت خود همراه با این سرمربی را متحمل شوند که دیشب هم چنین اتفاقی رخ داد.
مجتبی حسینی که تجربه کار در پرسپولیس را دارد و بسیاری از بازیکنان قرمزها را شاگردان سابق او تشکیل میدهند، شناخت خوبی از این تیم داشت و در لیگ برتر نتیجهای گرفت که موجب شد تا الان قرمزها صدرنشین لیگ برتر نباشند و شب گذشته هم موجب حذف آنها شد.
پرسپولیس اولین و آخرین شکست خود در دور برگشت لیگ برتر را مقابل شاگردان مجتبی حسینی داشت؛ در صورتی که اگر در آن مسابقه حتی به تساوی میرسیدند، همین حالا صدرنشین لیگ بودند ولی باخت در اراک کاری کرده تا اکنون پشت سر استقلال قرار بگیرند، اما شب گذشته هم این سرمربی به شاگردان خود اطمینان داشت تا یک برد دیگر در اراک به دست میآورند.
مجتبی حسینی با تعویضهای فوقالعاده مقابل پرسپولیس سرنوشت بازی را تغییر داد و کاری کرد تا دو بار در جریان مسابقه شکست 2 گله را جبران کنند و در پنالتیها نیز کامبک بزنند و در نهایت قرمزها را از جام حذفی بیرون کنند.
حسینی با دومین برد متوالی مقابل پرسپولیس و اوسمار، تبدیل به کابوس این تیم در دو ماه اخیر شد و کاری کرد تا آنها فعلا صدرنشین لیگ برتر نباشند و جام حذفی را هم تمام شده ببینند.