Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین، امروز با صدور بیانیه‌ای به تولی‌گری پادشاه بحرین و رژیم آل خلیفه بر اوقاف شیعیان واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.
 
مشروح این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
متولی و سرپرست جعلی‌ای که برای اداره اوقاف مذهب جعفری بحرین تعیین شده، به هر نوع و نحوی که باشد از منظر مذهب جعفری غیرشرعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
هیچ فقیهی نمی‌تواند حتی یک دلیل واحد مبنی بر مشروعیت این تولی‌گری جعلی در مذهب جعفری بیابد.
 
برهمین اساس، شرعیت اینگونه اقدامات منتفی است و هر دستی که در موقوفات شیعیان تصرفی کند، دستی گناه‌آلود و متخاصم است.
 
موضوع دیگر اینکه موقوفات شیعیان و بودجه آن، اگر به سیاست حاکمه واگذار شود، به ناچار باید تابع خواست، نظر و منافع آن باشد، حال آنکه باید تابع اهداف و خواست وقف‌کنندگان و منفعت و مصالح آنان باشد.
 
آنچه معروف است، اینکه سیاست ثباتی ندارد و مصالح و منافع خود را مقدم بر همه امور دیگر می‌داند.
 
بنابراین متولی و سرپرست جدید تعیین شده برای اداره موقوفات شیعیان، دخالت در شئون شخصی مذهب جعفری و نقض استقلال آن است که به عنوان یک مذهب نباید محکوم به تبعیت از سیستم سیاسی حاکم یا غیر آن باشد.
 
این امر یک منکر است، باید محکوم شود و منکر انگاشته شود و همگان در این اقدام مشارکت کرده و همگی با هم به شدت و کثرت، آن را محکوم کنند و نپذیرند.
 
ونسأل الله الهداية والصواب لجميع المؤمنين والمسلمين.
 
عيسى أحمد قاسم
5 فوریه 2021 م
17 بهمن‌ماه 1399
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مذهب جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 پس از آنکه در نیمه دوم سال 1366 تا تیر 1367 که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه 598 را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند. پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روزها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • یک جوان چینی به مذهب شیعه مشرف شد
  • آنتونی هاپکینز در نقش آهنگساز مشهور بازی می‌کند
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است