Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری امارات لیکس از فشار امارات برای نامزدی عضو جدا شده جنبش فتح در انتخابات فلسطین خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری «امارات لیکس» از فشار امارات برای تحمیل «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح فلسطین و نزدیک به «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی بر انتخابات سراسری فلسطین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات لیکس به نقل از منابعی که آن را موثق خواند، آورده است:« ابوظبی تحرکات سیاسی گسترده‌ای را برای تحمیل دحلان بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و جنبش فتح راه انداخته است.»

به گفته این منابع، امارات بر عباس فشار آورده تا تمام اتهام‌هایی را که به دحلان وارد شده است، لغو کند.

امارات لیکس گفت: «ابوظبی در تلاش است دحلان را مجدداً به جبهه سیاسی وارد کند تا در چارچوب قانونی و نهادی فتح و نهادهای مرجع آن کار کند  و این اتفاق قبل از برگزاری انتخابات (مجلس قانونگذاری فلسطین در ۲۲ ماه می و ریاستی در ۳۱ ژوئیه) انجام شود.

به گفته منابع مذکور تحرکات امارات با همکاری مشترک اردن و مصر از رهبران سابق جنبش فتح در مقابله با حماس انجام می‌شود.

ویکی لیکس ادعا کرد که امارات تهدید کرده است که اگر عباس با بازگشت دحلان مخالفت کند از او برای تشکیل فهرست‌های جداگانه از جنبش فتح حمایت سیاسی و مالی خواهد کرد.

اقدامات امارات عربی متحده باعث شد که عباس سکوت خود را بشکند و اخیراً به وضوح عالی‌ترین مقامات رهبری در فتح را تهدید کرده است که با هر مقام این جنبش که از تصمیمات جنبش و لیست رسمی انتخابات آن خارج شود،  برخورد جدی می‌کند.

عباس پیشنهادهای وسوسه انگیز بسیاری از ابوظبی دریافت کرده بود که از جمله آن، حمایت مضاعف امارات از تشکیلات خودگردان فلسطین در ازای بازگشت دحلان است؛ اما عباس این پیشنهادها را رد کرده است و در مقابل امارات تهدید کرده که کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع می‌کند.

منابع ویکی لیکس گفتند: «عباس اصل اجازه دادن به محمد دحلان برای بازگشت به جبهه سیاسی در جنبش فتح و بازگشت عضویت خود به کمیته مرکزی را رد می‌کند و مقامات فتح تأکید می‌کنند که دحلان از سوی دستگاه قضایی فلسطی به جرم فساد و اختلاس تحت تعقیب است.»

امارات عربی متحده رسانه‌هایی حامی خود برای تبلیغ درباره دحلان راه اندازی کرده است تا شانس وی را در انتخابات اخیراً اعلام شده در فلسطین افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد دحلان جنبش فتح فلسطین محمد بن زاید امارات لیکس جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان

مردم غزه با نگارش پیام‌هایی بر روی چادرهایی که در آنها زندگی می‌کنند، از جنبش‌های دانشجویی سراسر جهان برای حمایت از فلسطین قدردانی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چادرهای آوارگان در رفح حاوی پیام‌های حمایت و تشکر از دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان به ویژه دانشگاه های آمریکایی است که خواستار پایان دادن به نسل کشی جاری در غزه برای دویست و چهارمین روز متوالی هستند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 600 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان