Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، افزود: به تازگی، رژیم اسرائیل نه تنها اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران شدت بخشیده است بلکه فعالانه در پی برنامه‌ریزی برای اقدام به تهدیدهای خصمانه خود علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آخرین نمونه چنین تهدیدهایی، اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ است که در آن، علاوه بر ادعای واهی درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، گفت "نیروهای نظامی اسرائیل علاوه بر برنامه‌های موجود علیه ایران، تعدادی از برنامه‌های عملیاتی را نیز آماده می‌کنند تا "آنها را برای سال آینده توسعه دهند" زیرا این برنامه‌ها "باید روی میز باشد".

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: این تهدیدها، نقض فاحش ماده ۲ منشور ملل متحد است و با توجه به سابقه تاریک این رژیم در حمله به کشورهای منطقه، پاسخ مناسب جامعه جهانی را ضروری می‌سازد.

تخت‌روانچی با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ما حق ذاتی دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم تا در برابر هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل، قاطعانه پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: به طور کامل روشن است که رژیم اسرائیل باید مسئولیت کامل عواقب اقدامات لجام گسیخته و نادرست خود را به دوش بکشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: شورای امنیت با داشتن مسئولیت اصلی در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، باید با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات جنگ‌افروزانه رژیم اسرائیل مقابله کند و آن را به جلوگیری از طرح‌های خطرناک خود علیه منطقه وادار سازد.

تخت‌روانچی خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت شده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل اسرائیل مجید تخت روانچی رژیم صهیونیستی آنتونیو گوترش ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل اسرائیل مجید تخت روانچی رژیم صهیونیستی آنتونیو گوترش ایران اخبار کنکور سازمان ملل متحد رژیم اسرائیل شورای امنیت تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، وزرای دارایی و امنیت داخلی این رژیم را به باج خواهی از دولت با تهدیدات سیاسی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ظرف ۲۴ ساعت اخیر دو تن از اعضای کابینه (کابینه امنیتی و سیاسی) از طریق تهدیدات سیاسی به باج خواهی از دولت پرداختند. این یک اقدام خطرناک است که امنیت داخلی اسرائیل را تهدید می‌کند. من تنها می‌توانم شریک دولتی باشم که تصمیمات خود را بر اساس منافع داخلی می‌گیرد نه بنا به مسائل سیاسی.

اشاره آیزنکوت به ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم است.

تهدید آیزنکوت به استعفا از کابینه همزمان با کاهش سطح خوشبینی نسبت به احتمال امضای توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس برای تبادل اسرا و آتش بس به خاطر اختلافات با جنبش حماس و دودستگی‌ها در داخل کابینه رژیم صهیونیستی است.

بن گویر و اسموتریچ تهدید کرده‌اند در صورت اجرای معامله کنونی با جنبش حماس از کابینه کناره‌گیری می‌کنند.

اسموتریچ در واکنش به اظهارات آیزنکوت گفت: گادی، تو می‌دانی که من چقدر برای تو احترام قائلم اما وظیفه من این است که علیه معامله بدی که می‌تواند امنیت شهروندان اسرائیلی را در معرض خطر قرار بدهد، اقدام کنم. این باج خواهی نیست بلکه نظر مشروع میلیون‌ها اسرائیلی است که به آینده سرزمین خود توجه می‌کنند.

پیش از این اسموتریچ تاکید کرد: پیشنهاد مصر یک شکست سخت برای اسرائیل است.

وی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را به موافقت با امتیازهای استراتژیکی متهم کرد که این رژیم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اسموتریچ مجددا به کناره‌گیری از کابینه بنیامین نتانیاهو تهدید کرد و گفت: دولتی که تسلیم فشارهای بین‌المللی می‌شود و جنگ را نیمه‌کاره می‌گذارد، حق وجود داشتن را از دست خواهد داد.

بن گویر نیز سه شنبه گفت: من به نخست وزیر درباره عدم ورود به رفح و پایان جنگ و یک معامله غیرقانونی برای تبادل اسرا و آتش بس هشدار دادم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید