Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: فرانسه مجددا تلاش می‌کند با توجه به علاقه‌ای که به حضور در منطقه غرب آسیا و سابقه استعماری که دارد، نقش متفاوتی را با دیگر اعضای مشارکت کننده در برجام ایفا کند.

مرتضی مکی در گفت‌وگو با میزان، درباره تلاش‌ها و فعالیت‌های فرانسه برای وارد کردن کشورهای عرب و منطقه‌ای در مذاکرات احتمالی و آتی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، اظهار داشت: تلاش فرانسه برای بازگشت آمریکا به برجام در نتیجه تغییر و تحولاتی است که با به قدرت رسیدن بایدن در آمریکا ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: به هرحال رژیم صهیونیستی و عربستان در ۳ سال گذشته سعی کردند با همسویی و همراهی دونالد ترامپ به برجام پایان بدهند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه به قدرت رسیدن جو بایدن دموکرات در آمریکا تحولات را به زیان عربستان و رژیم صهیونیستی برگردانده است، افزود: آن‌ها نظاره‌گر تلاش‌ها برای احیای برجام هستند و می‌دانند که که نزد جو بایدن و تیم او از جایگاهی برخوردار نیستند که بخواهند در روند بازگشت آمریکا به برجام جلوگیری کنند. به همین دلیل تلاش می‌کنند تا از طریق امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در روند احیای برجام، مانع‌‌تراشی کرده و با طرح حضور عربستان و کشور‌های مشارکت کننده در برجام بتوانند مانعی بر سر احیای برجام ایجاد کنند.

مکی تصریح کرد: البته فرانسه نیز با توجه به ادعا‌هایی که در برای حضور و نفوذ در غرب آسیا دارد، می‌خواهد نقش متفاوتی را به عنوان مشارکت کننده در برجام ایفا کند.

وی یادآور شد: در روند مذاکرات ۱+۵ در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، در روز‌های آخر مذاکرات برجام، فرانسه به نوعی تلاش کرد که یک وقفه‌ای در روند مذاکرات ایجاد کند. لوران فابیوس وزیر خارجه وقت فرانسه در جریان مذاکرات به پاریس بازگشت که گفته می‌شود در نتیجه لابی عربستان و رژیم صهیونیستی بود که می‌کوشیدند در روند مذاکرات برجام اختلال ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اما با نهایی شدن مذاکرات ظریف و جان کری، فرانسه چاره‌ای جز بازگشت به توافقنامه نداشت. فرانسه مجددا تلاش می‌کند با توجه به علاقه‌ای که به حضور در منطقه غرب آسیا و سابقه استعماری که دارد،  نقش متفاوتی را با دیگر اعضای مشارکت کننده در برجام ایفا کند. اما به نظر نمی‌رسد که مکرون و دیگر اعضای دولت فرانسه، دارای چنین توانایی باشند که بخواهند نقش متفاوتی در برجام بازی کنند.

مکی با تاکید براینکه به هرحال دولت فرانسه و شخص مکرون در فرانسه از موقعیت و جایگاه خوبی برخوردار نیستند، گفت: همچنین در سطح اتحادیه اروپا کسی برای آن‌ها عملا جایگاه و اهمیت ویژه‌ای قائل نیست و در سطح منطقه غرب آسیا نیز از نفوذی برخوردار نیستند که بخواهند با توجه به سوابق استعماری خود در این منطقه، به دنبال نقش در روند تحولات باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دست و پا زدن‌های امانوئل مکرون درباره میانجی‌گری و تغییر نظرات در خصوص توافقنامه برجام، به نظر نمی‌رسد برای اینکه مانعی برای احیای توافقنامه برجام ایجاد کنند، نتیجه‌ای دربرداشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: حمایت از رژیم صهیونیستی و اعمال تحریم علیه ایران؛ هدف مشترک دموکرات و جمهوری‌خواه

 

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام فرانسه عربستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام فرانسه عربستان مشارکت کننده در برجام رژیم صهیونیستی نقش متفاوتی غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، «ژرار دوپاردیو» به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد.

وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است.

شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط «هلن داراس»، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.

در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتار‌های نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که  امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز پیش از این از وی حمایت کرده بود.

رئیس جمهور فرانسه دربیستم دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذرماه ۱۴۰۲) ضمن حمایت از ژرار دوپاردیو، او را نماد سینمای این کشور دانست که موجب افتخار فرانسه بوده است.

درآن تاریخ، امانوئل ماکرون در پاسخ به سوالی درباره پس گرفتن احتمالی جایزه دولتی لژیون دونور از ژرار دوپاردیو به دلیل اتهامات جنسی به شبکه فرانس ۵ گفت: «من از این نوع چیزها متنفرم و نمی‌توان بر اساس گزارشی از فردی نشان «لژیون» را گرفت.» 

«لژیون دونور» بالاترین جایزه‌ای است که دولت فرانسه اعطا کند و دوپاردیو در سال ۱۹۹۶ آن را دریافت کرد. 

ماکرون ادامه داد: «این جایزه ابزاری اخلاقی نیست و این بازیگر موجب افتخار فرانسه است و و خود من نیز تحسین‌کنندگان بزرگ دوپاردیو هستم». 

«ژرار دوپاردیو» از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی‌های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است. 

او دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد.

وی تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم‌های «آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.

این هنرپیشه در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند»، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد