Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@13:48:14 GMT

احیا و مرمت ۴۸۲ رشته قنات خوسف در گرو تخصیص اعتبار

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۸۷۸۰

احیا و مرمت ۴۸۲ رشته قنات خوسف در گرو تخصیص اعتبار

رضوی از وجود ۴۸۲ رشته قنات در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: برای مرمت و احیای این قنوات نیازمند اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «سیدحسن رضوی» در مراسم احیا و مرمت قنات روستای رومنجان اظها کرد:در شهرستان خوسف 482 رشته قنات به طول 228 کیلومتر داریم، بعد از انقلاب حدود 57 کیلومتر از قنوات مرمت و بازسازی شده اما هنوز خیلی باید کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه پیش از این تنها از محل اعتبارات استانی به صورت قطره چکانی برای مرمت قنوات هزینه می شد، افزود: در حال حاضر با اختصاص اعتبارات ملی روند احیای قنوات سرعت پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه برای پروژه های احیا و مرمت قنواتِ در دست اقدام با مشکل موجه شده ایم چراکه یک میلیارد اوراق ملی و 500 میلیون تومان هم مقرر شد تخصیص یابد که محقق نشد.

 

وی با بیان اینکه پروژه احیا و مرمت قنوات شهرستان علی رغم تخصیص نیافتن اعتبارات شروع شد، تصریح کرد: اما هم اکنون مبلغ نقدی تخصیص پیدا نکرده و در بحث قنوات با مشکل مواجه شده ایم و نیازمند اعتبارات هستیم.

 

در این مراسم احیا و مرمت قنات روستای رومنجان با اعتبار 120 میلیون تومان به بره برداری رسید.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس جهاد کشاورزی خوسف جهاد کشاورزی خوسف مرمت قنات بیرجند خراسان جنوبی احیا و مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند

 ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد با بیان این که در اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی، ادعای انتقال روان آب‌ها به قنوات متروکه بی پایه و اساس است، اظهار کرد: سه مقصد نهایی و خروجی برای این کانال‌ها طراحی شده و به هیچ وجه در اجرای این طرح، آب‌های جمع آوری شده به درون قنوات هدایت نمی‌شود.

وی با اشاره به این که کانال‌ها و تأسیسات دفع آب‌های سطحی ایجاد شده توسط شهرداری بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاد شده است، توضیح داد: این کانال ها، روان آب‌های شهر یزد را به سه مقصد مسیل مرکزی شهر، محدوده آبخوان سیل بند شاهدیه واقع در جنوب شهر شاهدیه و آبخوان مجاور بوستان محیطی کویر واقع در بلوار نصر هدایت می‌کنند.

وی افزود: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در سال جاری متوقف نشده است و این طرح در بلوار جمهوری اسلامی، بلوار نصر و بلوار آزادگان در دستور کار شهرداری بوده و در حال اجرا می‌باشد.

شهردار یزد با تأکید مجدد بر اینکه در اجرای طرح دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها به هیچ عنوان به قنوات متروکه هدایت نمی‌شود، اعلام کرد: تمام تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای این طرح، پیشگیری از مسدود شدن مسیر‌های اصلی شهر، احیای مسیل مرکزی و هدایت آب‌های باران به سفره‌های زیرزمینی به صورت امن می‌باشد تا فضایی شاداب برای شهروندان به دور از مشکلات ناشی از آبگرفتگی به وجود آید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد