Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسن‌زاده کیخا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کارهای تبلیغاتی زیادی برای ترویج زکات انجام شده مانند استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان مستقر که در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان خدمات انجام داده و زکات را بصورت گروهی و چهره به چهره تشریح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کلیپ‌هایی نیز برای زکات ساخته شده و برخی در حال آماده‌سازی است تا در فرصت‌های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد گفت: از مبلغ زکات جمع‌آوری شده ۹۶ درصد صرف امور محرومان و نیازمندان، از جمله تهیه جهیزیه، امور درمانی، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت، مرمت و بازسازی مسکن محرومان و چهار درصد نیز در امور پروژه‌های عمرانی مانند ساخت و مرمت مساجد هزینه شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سی دی‌های گلچینی از سخنرانی‌های وعاظ مشهور کشور در خصوص زکات تهیه شده که میان کشاورزان و دامداران توزیع خواهد شد تصریح کرد: با جهاد کشاورزی نیز هماهنگی شده تا به واسطه همکاری تنگاتنگی که با بهره‌برداران و مؤدیان زکات دارد کلیپ‌ها پخش و آگاهی‌بخشی در مورد اهمیت زکات انجام شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در دور افتاده‌ترین نقاط سیستان و بلوچستان هم در حال خدمت‌رسانی به محرومان جامعه بوده خاطرنشان کرد: همراهی اصحاب رسانه ما را در احیا فریضه الهی زکات و فرهنگ‌سازی آن در جامعه کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا زکات از واجبات مالی در دین اسلام بوده که براساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند، این ۹ کالا عبارت‌اند از  (طلا و نقره، گاو، گوسفند و شتر، گندم، جو، کشمش و خرما) که مقدار پرداختی هر یک از این کالاها متفاوت و در فقه تعیین شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی سیستان و بلوچستان کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی اخبار کنکور سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان