Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران و جوانان از اداره کل ورزش و جوانان آذربابجان شرقی در خصوص برگزاری باشکوه این مسابقات تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این مسابقات به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمی از شرکت کنندگان از میان بانوان جوان و ورزشکار کشور بودند که در مرحله استانی مسابقات حائز رتبه اول استان شده و به مرحله کشوری راه یافته بودند.

احمدی در این خصوص گفت: پس از سه دوره برگزاری موفق مسابقات کشوری قرآن کریم موفق شدیم چهارمین دوره را نیز به علت محدودیتهای ناشی از کرونا با الگوی جدیدی و به صورت برخط برگزار کنیم. البته ترجیح ما این بود که در فضای حقیقی بتوانیم محفل و حضور گرم جوانان و ورزشکاران را در کنار هم داشته باشیم. الحمدلله کیفیت برگزاری به لحاظ اجرایی، فنی و داوری از سطح بالایی برخوردار بوده و در فضای مجازی با کمترین هزینه برگزار شد.

 احمدی از دکتر سلطانی فر مقام عالی وزارت به خاطر حمایت‌های بی دریغ در برگزاری این دوره از مسابقات و صدور پیام ویژه برای این مسابقات تشکر نمودند. همچنین از کلیه همکاران وزارتخانه اعم از ادارات کل ورزش و جوانان استانها بالاخص اداره کل آذربایجان شرقی که میزبانی این دوره را بر عهده داشتند و دفتر امور فرهنگی وزارتخانه و فرهنگسرای قرآن که محل مناسب برگزاری مسابقات را تامین نموده است تشکر و قدردانی کرد.

 در این دوره از مسابقات طبق برنامه قرار بود ۲۴۸ نفر در دو رشته حفظ یک جز و حفظ کل قرآن و قرابت تحقیق و ده نفر در رشته مفاهیم مجموعا ۲۵۸ برای کسب رتبه های اول تا سوم در هر رشته و به تفکیک خواهران و برادران شرکت نمایند که ۱۹۵ نفر موفق به شرکت شدند و کلا ۲۹ نفر نیز موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند. در این مراسم گزارش فنی مسابقات توسط استاد رحیم خاکی ارایه شد و نیز ارائه گزارش کلی فرایند برگزاری مسابقات و نیز قرائت پیام مقام عالی وزارت ورزش و جوانان به مناسبت چهارمین دوره مسابقات توسط جعفر سطوتی مدیر کل امور فرهنگی وزارتخانه انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تقدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جریان استقبال هیئتی از کارشناسان، داوران بین المللی و علاقمندان به امور قرآنی از داخل و خارج عراق که در چهارمین دوره ملی آموزش داوران قرآنی که توسط دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار شد، شرکت کرده بودند، گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان و تربیت شخصیت قرآنی آنان را از طریق توجه به دوره ها و حفظ، امری ضروری است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار گفت: فعالیت‌هایی که موجب پرورش و مراقبت از این پتانسیل ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاقه زیادی به داوری و ارزشیابی قرائت قرآن کریم وجود دارد. اکنون این دوره ها برگزار شده است تا ما تعداد کافی داور داشته باشیم که از طریق آنها بتوانیم این قرائت ها و سایر امور را در همه استان ها یا حتی خارج از عراق سامان بخشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف بی نیازی در داور است به گونه ای که نه تنها در مناطق وابسته به اهل بیت (علیهم السلام) بلکه در هر مکان در مسابقات بین المللی شرکت کرده و برتری خود را به نمایش بگذارند.

متولی شرعی حرم امام حسین بیان داشت: هدف دیگر این است فعالانی در عرصه قرآن کریم باشند که آن را به درستی درک کنند و دغدغه، توجه، اراده و عزم را برای کار روی این مطالب مهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع تفسیر و چگونگی شکل گیری شخصیت قرآنی و این جنبه ها نیز توجه داشته باشند، به ویژه در مورد دانش‌آموزان از ابتدایی تا مقطع متوسطه و دانشگاه که از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند، تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: بله، ما باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم، اما دانشجویان در آینده جایگاه های مهمی را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین امیدوارم از طریق دوره های قرآنی و حفظ قرآن، توجه و اهتمام ویژه ای به دانشجویان و دانش آموزان شود.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی با هدف گسترش علوم قرآنی در بین جامعه در داخل و خارج از کشور عراق، فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حسینی انجام می دهد و به فارغ التحصیلی قاریان قرآن کریم و برگزاری فعالیت های داخلی و بین المللی بسیار، توجه ویژه ای دارد.

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم