Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه آموزش مجازی راهبرد آینده ما است، گفت: باید فرهنگ این آموزش ها در بین اساتید توسعه یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده در سی و هفتمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: یکی از وظایف عالی شورا، مشارکت در تصمیم گیری ها و انجام اقدامات اساسی در مسیر پیشرفت دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع دانشگاه باید برنامه جامع خود را مبتنی بر نیاز جامعه و با محوریت دانشگاه  نسل سوم و چهارم تدوین و با تکیه بر نقاط قوت، آینده پژوهی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: توسعه خدمات سرپایی و تله مدیسین و کاهش میزان بستری در برنامه جامع علمی مورد توجه است، دانشگاه در طب سالمندی هم برتری ها نسبی خوبی دارد که باید این موضوع هم در نقشه راه دیده شود.

وی افزود: مباحث بهداشت، مدیریت عوامل خطر، اصلاح شیوه های سبک زندگی، توجه به حوزه پیشگیری با بهره گیری از  مشارکت های اجتماعی، تمرکز آموزش بر روی خدمات سرپایی و توسعه نگاه اقتصاد سلامت برای کاهش هزینه های خدمات و گسترش بخش های فوق تخصصی از دیگر مواردی است که در تدوین برنامه جامع دانشگاه باید لحاظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد:امیدواریم با بهره برداری از قابلیت های اعضای هیئت علمی و دانشجویان و تدوین یک برنامه منسجم در دانشگاه؛ شاهد شروع حرکت نو و ارائه خدمات متناسب برای سال های متمادی باشیم.

دکتر کوهپایه زاده در بخشی دیگر از بیانات خود تصریح کرد: آموزش مجازی، راهبرد آینده ما است؛  لذا فرهنگ استفاده از آموزش مجازی باید به عنوان تکلیف دانشگاهی بین اعضای هیئت علمی توسعه یابد.

وی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه میکروسکوپ مجازی خاطر نشان کرد: گروه های مختلف باید از این  زیرساخت ایجاد شده حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ تشکیل شورای هماهنگی مراکز تحقیقاتی و تفویض اختیار به این شورا برای تسهیل خدمات و تاسیس مرکز تحقیقات مدیریت خطر و ایمنی بیمار از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه بود که کلیات موضوع مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

سپس دکتر مهدی نصر اصفهانی رئیس هیئت تجدید نظر تخلفات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دستورالعمل پیشنهادی رسیدگی به تخلفات انتظامی قبل از اعلام به هیئت ها را مطرح کرد و افزود: روسای بخشها، مدیران گروه ها، روسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی می توانند در قالب یک کمیته کارشناسی از اختیارات قانونی خود برای ارائه تذکر شفاهی، اخطار  و توبیخ کتبی استفاده کنند.

همچنین دکتر یوسف شفائی؛ معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه  علوم پزشکی ایران گزارشی از عملکرد ۱۱ ماه ارائه کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونا برنامه استراتژیک ما برای سال آینده؛ توسعه فعالیت های مجازی با کیفیت بالا، ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات فرهنگی و بهبود امکانات رفاهی برای دانشجویان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران همه باهم علیه کرونا آموزش مجازی دانشجویان دانشجويان علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی ایران آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی

ایسنا/قم روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

علی روشن در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ایمنی و حمل‌ونقل بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایمنی و حمل‌ونقل باید به این روز به‌عنوان یک رویداد نگاه کنیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، ادامه داد: هدف از ایجاد این رویداد جلب توجه همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی به حوزه حمل‌ونقل و لزوم رعایت قوانین و مقررات با هدف افزایش ایمنی و کاهش خطرات جانی و مالی برای شهروندان است.

روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش به عنوان راهکاری موثر در افزایش ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: آموزش به دانش آموزان مدارس روستایی، موتور سواران، رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری، کادر اجرایی و فنی اداره راهداری، برگزاری حدود ۸ دروه آموزشی برای کارکنان دستگاه اجرایی، آموزش بین دستگاهی، تهیه پوستر، تهیه کیف، جامدادی، دفتر با موضوع ایمنی برای دانش‌آموزان از جمله اقدامات ما در راستای فرهنگ سازی و تشویق به قانون مداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم، ادامه داد: همکاری با پلیس راه برای کنترل نامحسوس جاده‌ای به ویژه در اعیاد و مناسبت‌های خاص، کنترل تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها و کامیون‌های عبوری از جمله عاج لاستیک، جعبه کمک‌های اولیه از اقدامات راهداری در حوزه کنترل و نظارت است.

روشن تهیه و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در محورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات وضعیت مطلوبی داریم؛ در حال توسعه نصب دوربین ثبت تخلفات هستیم و محورهای اندکی که فاقد دوربین هستند را پوشش خواهیم داد.

وی یادآور شد: تهیه تجهیزات ایمنی برای پلیس راه همچون چراغ پلیس مجازی، برگزاری کمیسیون ایمنی با حضور دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی مشکلات ایمنی و ارائه راهکار از دیگر اقدامات اداره راهداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم با اشاره به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش ایمنی، گفت: رعایت قوانین و مقررات در سطح جامعه باید پر رنگ شود،لذا همه شهروندان در برابر رعایت نکات ایمنی وظیفه‌مند هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال