Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@06:07:24 GMT

سرانه مصرف آب در استان فراتر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۹۰۵۳

سرانه مصرف آب در استان فراتر از میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف آب استان در شهر ۲۴۰لیتر و در روستا ۲۸۰ لیتراست، گفت: سرانه مصرف آب در استان بیشتر از میانگین جهانی و کشوری است.

«نورالله تیموری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: سرانه مصرف آب برابر استانداردها 150لیتر در شبانه روز برای هر نفر شهر و 120لیتر برای روستا است ولی متاسفانه در حال حاضر سرانه مصرف در شهر 240لیتر و در روستا 280 لیتراست که بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام یکی از استان‌های پرمصرف آب در کشور است، گفت: مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب در استان را نیازمند آموزش و فرهنگ‌ سازی  است و مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.

 

تیموری تصریح کرد: خوشبختانه در بحث کیفیت آب شرب در استان مطابق به کیفیت های استاندارد صدرصدی هستیم که بالاتر از میانگین کشوری و جهانی است.

 

وی  یادآور شد: پیگیری های لازم برای نوسازی شبکه های شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد و برای تکمیل این فرایند نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

 

تیموری گفت: برای اصلاح و نوسازی سبکه های شهری و روستایی استان بیش از 400میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا چالش های منابع آب در استان مرتفع شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید 125روستا در استان ایلام به صورت آبرسانی سیار تامین آب می شدند ولی خوشبختانه با نگاه و توجه دولت و تلاش مسئولان استانی این میزان روستا به 22 روستا رسیده است که عدد قابل توجهی است.

 

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا این 22روستا در دو سال آینده هم از آب شرب بهره مند شوند تا اولین استان کشور باشیم که آب رسانی سیار نداشته باشیم.

 

تیموری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مطالعات آب رسانی به نقاط الحاقی به شهر ها نیز انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام خاطرنشان کرد: ۲۱۰ هزار مشترک شهری و ۵۸ هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند که کل جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات آب سالم و بهداشتی شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که از این لحاظ استان ایلام جایگاه اول را در سطح کشوری دارد.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان ایلام مصرف آب شرب میانگین کشوری مدیرعامل شرکت آب شرکت آب و فاضلاب سرانه مصرف آب آب در استان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک تهران گفت: با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و حفظ منابع آب‌های زیرزمینی، کارواش‌های منطقه یک تهران ساماندهی شد.

احسان صفایی افزود: ۲۳ کارواش شناسایی شدند که ۹ مورد متعلق به اماکن نظامی و ۱۳ مورد متعلق به اشخاص حقیقی هستند.

وی گفت: برابر تعامل انجام شده با شرکت آب و فاضلاب همه کارواش‌های اشخاص حقیقی به جز یک مورد که مجهز به شبکه تصفیه فاضلاب بود ملزم به اتصال به شبکه تصفیه فاضلاب شهری شدند.

معاون شهردار منطقه یک به دیگر معضلات کارواش‌ها اشاره کرد و گفت: بهره برداری بی رویه و غیر مجاز از چاه‌های آب و سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر معضلات است که در این خصوص نیز ۶ مورد چاه غیر مجاز توسط شرکت آب منطقه‌ای شناسایی شدند که از این تعداد ۲ چاه غیر مجاز طی مراحل قانونی مسدود و ۴ مورد دیگر نسبت به اخذ مجوز از شرکت مذکور اقدام کردند.

او درباره کارواش‌های متعلق به اماکن نظامی نیزگفت: ضمن انجام مکاتبه با امور نهادها، سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح مکاتبه و جلسات مشترکی با نمایندگان در اینباره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری