Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:10:55 GMT

کمیاب ترین گروه خونی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۹۶۷۹

کمیاب ترین گروه خونی در ایران

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، به ارائه آمار اهدای خون در ۱۰ ماهه سال ۹۹ پرداخت.حاجی بیگی ادامه داد: گروه خونی AB منفی، کمیاب‌ترین گروه خونی در کشور است. ناطقان: بشیر حاجی بیگی، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۹، یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۸۹۵ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این تعداد مراجعه کننده، یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۱۸۰ واحد خون اهدا کرده اند.

به گفته حاجی بیگی، در مدت ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری، دو میلیون و ۷۵۵ هزار و ۷۰۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل پلاکت، پلاسما و…، در سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در ادامه به تفکیک گروه‌های خونی از اهدای خون در کشور اشاره کرد و افزود: ۳۴ درصد اهدا کنندگان خون دارای گروه خونی O مثبت بودند و یک درصد نیز AB منفی بوده اند.

حاجی بیگی ادامه داد: گروه خونی AB منفی، کمیاب‌ترین گروه خونی در کشور است.

وی در ارتباط با شاخص اهدای خون در میان بانوان، گفت: بیشترین میزان رشد در شاخص اهدای خون بانوان به ترتیب شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، هرمزگان و گلستان بوده است.

حاجی بیگی افزود: بالاترین شاخص اهدای خون بانوان در کشور مربوط به استان‌های لرستان با هشت درصد، کردستان هشت درصد و خراسان جنوبی هشت درصد بوده است.

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، میزان مشارکت بانوان در اهدای خون ۵.۲ درصد است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان اهدای خون در کشور به ترتیب، استان تهران ۱۵ درصد، استان فارس ۷.۵ درصد و خراسان رضوی نیز با ۷ درصد، قرار دارند.
منبع: مهر برچسب ها: کمیاب ، ناطقان ، ایران ، گروه خونی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کمیاب ناطقان ایران گروه خونی اهدای خون انتقال خون گروه خونی حاجی بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۵۰‌ درصد از تردد زوار عراق از مرز مهران است، گفت: در اربعین سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از تردد زوار عراق از مرز مهران است، اظهار کرد: در اربعین سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

وی افزود: با وجود گرمای هوا در مرز مهران، اما به دلیل امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات و تعامل خوبی که بین مسئولان دو کشور و استان‌های هم‌جوار ایران و عراق وجود دارد، زائران ایرانی و عراقی مرز مهر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: یکی از مسائل مهم در تردد زائران گرمای زیاد در مرز مهران است بنابراین باید شرایط بسیار خوبی برای تسریع در تردد زوار در مرز مهران فراهم کنیم.

حسنی با تاکید بر افزایش تعداد گیت‌ها برای روزهایی که با پیک تردد زوار مواجه هستیم، عنوان کرد: باید سال جاری نیز مانند سال گذشته هماهنگی لازم بین گذرنامه عراق و ایران انجام شود تا با اسکن گذرنامه‌ها و هماهنگی لازم امکانی فراهم شود تا خروج زوار از مرز مهران تسریع شود.

وی ادامه داد: امسال در اعزام اتوبوس‌های ایران به عراق ۵۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده است اما ضرورت دارد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران در حالت انتظار داشته باشیم تا در صورت ازدحام جمعیت، به کشور عراق برای تردد زوار اعزام شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اضافه کرد: مکان‌هایی برای استقرار رانندگان اتوبوس و سایر افراد خدمات‌رسان از جمله تعمیرکاران تدارک دیده شود، همچنین از ابتدای ماه صفر اتوبوس‌ها وارد کشور عراق شوند.

حسنی با اشاره به اینکه باید نظارت بر رانندگان در عراق بیشتر شود تا با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، افزود: با نظارت بر کرایه‌ها قیمت‌ها مشخص و در این زمینه تابلوهایی برای نصب برچسب قیمت‌ها در مکان‌های تردد زوار قرار داده شود.

وی اضافه کرد: برای تبادل سریع اطلاعات و دیگر هماهنگی‌ها، یک فضای مناسب برای استقرار نماینده استان ایلام در مرز زرباطیه ایجاد شود.

کد خبر 751169

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • پارسا پیروزفر یا جواد عزتی؟ | تماشاگران مست عشق، ۵ برابر بیشتر از تمساح خونی
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند