Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@15:10:04 GMT

مسجد پایگاه شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۹۷۹۰

مسجد پایگاه شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام رمضانی گفت: مسجد پایگاه شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی است و باید از ظرفیت مساجد در بخش های مختلف بهره برد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی نقش بسیار مهم و اثرگذاری را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در آن دوران مسجد کانون اصلی ارتباطات مردمی بود و بسیاری از حرکت های انقلابی در مساجد پایه ریزی می شد و مسجد نه تنها محلی برای عبادت بلکه محلی برای فعالیت های مختلف علیه رژیم شاهنشاهی بود.  

 

 وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه مسجد امام خمینی (ره) فرمودند «مسجد محلی است که از آن باید امور اداره بشود، این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد، این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند. این طور نباشد که خیال کنیم حالا دیگر ما پیروز شدیم، دیگر مسجد می خواهیم چه کنیم؟ پیروزی ما برای اداره مسجد است.»

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد جایگاه واقعی خود را پیدا کردند به طوری که در هشت سال دفاع مقدس هم این مساجد بودند که نقش کلیدی در پیروزی در برابر دشمنان ایفا کردند به طوری که در کنار کارهای عبادی، اعزام نیروها به جبهه ها، جمع آوری کمک های مردمی، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و غیره در مساجد انجام می شد.

 

وی تصریح کرد: امروز هم ما باید از ظرفیت مساجد برای مقابله با توطئه های مختلف دشمنان استفاده کنیم و با جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در تربیت نسل انقلابی و بصیر بکوشیم زیرا جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادند تربیت شدگان همین مساجد بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: مسجد پایگاه شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی است و باید از ظرفیت مساجد در بخش های مختلف بهره برد و فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی را به سمت مساجد سوق داد.

 

وی یادآور شد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری گامی در مسیر رونق هرچه بیشتر به مساجد است که ان شاالله با بهره گیری از ظرفیت مساجد، خلاهای فرهنگی و اجتماعی که در جامعه وجود دارد را پر کرده و کارکردهای مساجد را بیش از پیش احیا کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مسجد ظرفیت مساجد انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد