Web Analytics Made Easy - Statcounter

متجاوزان در حالی به حملات هوایی به مارب یمن ادامه دادند که مزدوران وابسته به آل سعود، مجددا آتش بس در الحدیده در جنوب غرب یمن را نقض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، جنگنده‌های سعودی منطقه «صرواح» در استان مارب را در پنج نوبت بمباران کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر یک منبع  امنیتی یمنی اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته، متجاوزان 367 بار آتش بس در الحدیده را نقض کردند.

این منبع اعلام کرد: متجاوزان علاوه بر ایجاد استحکامات جدید در منطقه «الجبلیه»، هفت پرواز جاسوسی بر فراز مناطق «الجاح» و «الدریهمی» داشتند.

منبع یمنی همچنین به 22 پرواز جاسوسی بر فراز مناطقی از استان الحدیده و نیز 39 حمله توپخانه‌ای و 297 حمله با آتشبارهای دیگر داشتند.

استقبال پارلمان صنعاء از رویکرد جدید آمریکا

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد: نمایندگان پارلمان یمن با استقبال از تصمیم آمریکا مبنی بر توقف حمایت از عملیات‌ تهاجمی علیه یمن و توقف حمایت تسلیحاتی از امارات و عربستان و تلاش برای برقراری صلح فراگیر در یمن، از سازمان ملل متحد خواستند تا اقدام فوری برای پایان جنگ و محاصره این کشور انجام دهند.

پارلمان یمن در صنعاء این تصمیم آمریکا را تحولی جدید در روند سیاست‌های این کشور قلمداد کرده و آن را گامی مثبت در مسیری درست دانست.

بر اساس این گزارش، پارلمان یمن خواستار اجرایی شدن این تصمیم آمریکا برای پایان رنج‌های مردم یمن شده است.

نمایندگان پارلمان یمن همچنین از تصمیم آمریکا برای لغو تحریم انصارالله یمن استقبال کردند.

پارلمان یمن همچنین از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و جامعه جهانی خواسته است تا فورا برای پایان جنگ، تجاوز، محاصره و بازگشایی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی اقدام کنند.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه از رویکرد «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور برای توقف حمایت واشنگتن از جنگ یمن خبر داد.

«جیک سالیوان» در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، بیان کرد: رئیس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی  قربانی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصمیم آمریکا پارلمان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد