Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۹۰۰ پتنت منتشر شده و ۹۵۶۰ پتنت گرنت شده در حوزه فناوری نانو در دفتر ثبت اختراع آمریکا (USPTO) ثبت شدند که در مجموع نسبت به سال گذشته حدود ۸.۵ درصد رشد داشتند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش استت نانو، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ پتنت مرتبط با فناوری نانو در دفتر ثبت اختراع آمریکا (USPTO) ثبت شد که ۳ درصد از کل پتنت‌های منتشر شده در این دفتر در سال ۲۰۲۰ را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سهم کمتر از یک سوم سهم مقالات نانو از کل انتشارات علمی نمایه شده در WOS است، بدین معنی که تبدیل علم به فناوری در حوزه نانو یک سوم آن چیزی است که در سایر حوزه‌ها در حال انجام است.

نمودارهای ذیل به ترتیب آمار پتنت‌های کل و نانوی ثبت شده در USPTO را در چند سال گذشته به تفکیک گرنت و پابلیش نشان می‌دهد.

1-تعداد کل پتنت‌های گرنت و منتشر(پابلیش) شده در USPTO در 6 سال

2-تعداد پتنت‌های گرنت و منتشر (پابلیش) شده فناوری نانو در USPTO در 6 سال

روند کل پتنت‌های پابلیش شده هم برای نانو و هم کل حوزه‌های علمی با یک رشد نسبی در دو سال اخیر، پس از چند سال درجا زدن، همراه بوده است (منحنی نارنجی در شکل ۱ و ۲) در حالی‌که این روند برای پتنت‌های گرنت شده (granted) حالت نوسانی دارد.

رشد این پتنت‌های منتشر (پابلیش) شده در سال ۲۰۲۰ برای کل حوزه‌های علم و فناوری نزدیک به ۵ درصد و برای فناوری نانو حدود ۸.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ است. این رشد می‌تواند با پاندمی کرونا در سال گذشته مرتبط باشد و رشد بیشتر پابلیش‌های نانو احتمالا نشان‌دهنده اقبال بیشتر به استفاده از فناوری نانو برای مبارزه با این بیماری بوده است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، نکته دیگر این در این نمودارها فاصله بین تعداد گرنت‌ها و پابلیش‌ها در دو حالت هست. همانطور که از مقایسه دو شکل ۱و ۲ می‌توان دریافت، فاصله بین تعداد گرنت‌ها و پابلیش‌ها در کل پتنت‌ها در حال کم شدن است و در سال ۲۰۱۹ به کمترین مقدار خود رسیده در حالی‌که این فاصله برای پتنت‌های فناوری نانو تغییر چندانی نکرده است. در این مورد احتمالا عوامل دیگری غیر از چالش‌های تجاری سازی دخیل باشند که نیاز به بررسی موردی و تحلیل بیشتر دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پتنت نانو فناوري نانو فناوری نانو سال ۲۰۲۰ ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال که توسعه پوشش فیبرنوری را به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های درحال پیش‌برد خود دارد، به تازگی و با هدف توانمندسازی پیمانکاران و  پرورش کارشناسان متخصص و ماهر در حوزه فیبرنوری، کارگاه آموزشی «Passive FTTH/FTTX Network» را توسط آکادمی ایرانسل و با همکاری تیم شبکه ایرانسل، برگزار کرده است.

در اولین دوره از این کارگاه که به مدت ۳۲ ساعت و با پنج موضوع تخصصی Fiber Basics، Test & Delivery، Fiber Design، Execution و Network Safety برگزار شد، شرکت‌کنندگان از طریق یک محیط آزمایشگاهی واقعی و قابل تست، توانمندی خود را در حوزه‌های مذکور، به سطوح بالاتری رساندند.

همچنین توانمندسازی و هماهنگی پیمانکاران ایرانسل جهت پروژه‌های FTTH/FTTX و به منظور طراحی و اجرای بهینه‌تر و اجرای شبکه‌های قوی‌تر در پروژه‌های فیبر، مطابق با استانداردهای بین المللی FOA و شخصی‌سازی آن در شبکه فیبرنوری ایرانسل، از اهداف دیگر برگزاری این کارگاه بود.

این کارگاه‌ها به صورت مستمر برگزار می‌شوند و تمامی علاقمندان می توانند از اینجا، پیش ثبت نام اولیه را برای حضور در دوره‌های بعدی، انجام دهند.

توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»