Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی، روز یکشنبه در دویست و هفتادمین جلسه شورا با بیان اینکه روزگذشته بخش دوم ناوگان اتوبوس ومینی بوس خریداری شده توسط شهرداری تهران به سیستم حمل ونقل عمومی افزوده شد، گفت: اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس ومینی بوس در پایتخت با این تعداد محدود حل نمی شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تامین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ازدحام در حمل ونقل عمومی یکی از بزرگترین آسیبهای شیوع کروناست و عدم افزایش ظرفیت اتوبوس ومترو، خانواده های بیشتری را به داغ می نشاند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: مردم در دهه فجر امسال یکی از سخت ترین شرایط اقتصادی را در دهه های اخیر تجربه می کنند، تورم رکودی همراه با سقوط بورس و افزایش بیکاری که ناشی از همزادی بحران‌های اقتصادی، تحریم و کروناست، بیش از هر دوران دیگری به زندگی اقشار متوسط به پایین جامعه فشار وارد می کند.

وی تأکید کرد: اگر از مردم انتظار داریم با وجود این مشکلات بازهم از نظام دفاع کنند، حداقل نباید پیامهای ناامید کننده و تنش زا را به افکار عمومی مخابره کنیم که رد کم سابقه کلیات لایحه بودجه بدون توافق برسر چیستی و چگونگی رد، از مصادیق این پیامهای منفی به جامعه است.

هاشمی افزود: در این شرایط مسئولان مربوطه بجای همکاری و همراهی در حل مشکلات، به درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر می پردازند واین درگیرها، علامت منفی به اقتصاد کشور می دهد.

هاشمی تأکید کرد: اگرچه نباید برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج از کشور داشت اما دیپلماسی وسیاست خارجی را نیز نباید ابزاری برای کسب منافع سیاسی داخلی کرد و حل مشکلات مردم را گروگان گرفت تا در دوران مسئولیت جناح ما، گشایش ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دامنه صبر جامعه تنگ تر از همیشه شده است و مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از کرونا موجب فشار روانی مضاعفی روی مردم شده، گفت: این مسایل تحمل رفتارهای نامتناسب مسئولان را سخت تر کرده است.

به گفته وی ، استفاده ابزاری از ارزش‌ها و مفاهیم حتی در اقشار سنتی و انقلابی جامعه نیز با بازخورد منفی مواجه می شود و زمان آن رسیده که انتظار از مردم برای تحمل وهمراهی، مسئولان و جریان های سیاسی صاحب قدرت در رفتار وعملکرد خود تجدید نظر کنند.

رییس شورای تهران عنوان کرد: همچنین مسئولان رسانه ملی نیز باید توجه داشته باشند که روایتی یکسویه، تنگ نظرانه و گزینشی از انقلاب، خدمت به نظام نیست بلکه خیانت به انقلاب و کاهش سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: امسال که بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام نمی شود،  بهتر است همدلی و همراهی مردم در راهپیمایی هرسال را با افزایش سعه صدر و کاهش سانسورهای رسانه ملی ورسانه های رسمی، این وحدت را در رسانه ها و فضای مجازی شاهد باشیم.

هاشمی همچنین با اشاره به رحلت آیت الله جلالی خمینی گفت: ایشان از یاران امام خمینی بودند و رفتار ایشان بسیار مردمی بود و در شرق تهران پشتوانه مردم نیازمند بودند.

 وی با بیان اینکه ایشان اثر زیادی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشتند، از محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر خواست تا به خواسته مردم شرق تهران یکی از خیابان‌های شرق تهران به نام خیابان فرجام را به نام ایشان تغییر نام دهند.

برچسب‌ها شورای شهر شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی شورای شهر شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی اخبار کنکور حمل ونقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد