Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رحیمی، مسؤول مرکز ساماندهی متکدیان شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: همواره در ایام پایان سال و روزهای منتهی به نوروز با توجه به این‌که فرصت مناسبی برای متکدیان، خیابان‌ها، معابر، فروشگاه‌ها و بازارها است و نسبت به روزهای گذشته با ازدحام جمعیت و با رفت‌وآمد بیشتر روبه‌رو هستند، به همین دلیل متکدیان از شهرها و استان‌های دیگر و بعضاً از استان‌های شمالی و شمال‌غربی وارد قزوین می‌شوند برای این‌که بتوانند درآمد بیشتری در این ایام کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما هدفمان این است که امسال سخت‌گیری‌های ویژه‌ای داشته باشیم نسبت به این قضیه و جمع‌آوری متکدیان را تشدید کنیم، تیم‌های گشتی را افزایش دهیم، تعداد نیروهایمان را برای جلوگیری از حضور متکدیان غیربومی در استان افزایش دهیم.

این مسؤول ادامه داد: طی چند روز اخیر ما در مواردی مصادیق حضور متکدیان غیربومی را در قزوین دیده‌ایم، چند کودک گرگانی و یک خانم گرگانی را در روزهای گذشته داشته‌ایم که در قزوین حضور پیدا کرده و تکدی‌گری می‌کرده‌اند، این‌ها به این دلیل که اقوامی در قزوین دارند و آن اقوام چند سال است در این‌جا مستقر بوده و تکدی‌گری می‌کنند، از طریق اقوام خود می‌آیند و معمولاً محل اسکانشان در خانهٔ اقوامشان است و مدت حضورشان نیز در استان متفاوت است، یک وقت ممکن است یک نفر 10 روز یا 20 روز در قزوین بماند، یا ممکن است چند روزی در این‌جا بماند و بعد به شهرها یا استان‌های هم‌جوار برود.

رحیمی در رابطه با ساماندهی متکدیان غیربومی در روزهای پایان سال تأکید کرد: در مورد ساماندهی متکدیان غیربومی در روزهای پایان سال ۲ کار بسیار پررنگ و بزرگ را باید انجام داد، یکی جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی آن‌ها و دیگری فرهنگ‌سازی در این زمینه است، یعنی باید در این ایام فرهنگ‌سازی مناسب و درستی انجام شود و اطلاع‌رسانی‌هایی داشته باشیم که مردم با دیدن متکدیان با ما تماس بگیرند و هم‌چنین فرهنگ‌سازی شود که مردم به متکدیان کمک نکنند.

وی عنوان کرد: لازمهٔ ساماندهی متکدیان علاوه بر جمع‌آوری، فرهنگ‌سازی صحیح است، یعنی باید فرهنگ‌سازی‌های بسیار قوی در این زمینه صورت بگیرد، البته متأسفانه ما امسال در بحث فرهنگ‌سازی به شدت ضعیف ظاهر شده‌ایم.

مسؤول مرکز ساماندهی متکدیان شهرستان قزوین در ادامه اشاره کرد: ما نمی‌گوییم متولی کار فرهنگ‌سازی نیستیم، اما این‌گونه است که ما مرکزی جهت ساماندهی متکدیان هستیم؛ فرهنگ‌سازی مسئله‌ای است که لازم است همهٔ دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این حوزه دست به دست هم دهند، حوزهٔ هنری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، صداوسیما و سایر دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا این فرهنگ‌سازی به‌صورت صحیح صورت بگیرد و یک حرکت رو به جلو انجام شود، زیرا اکنون ما هیچ‌گونه بودجه یا تن‌خواهی نداریم که بخواهیم مستقلاً در زمینهٔ فرهنگ‌سازی گام برداریم، لذا باید از ظرفیت مابقی دستگاه‌های دولتی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

رحیمی در پایان بیان کرد: لازم است همهٔ ارگان‌ها در جهت فرهنگ‌سازی دست به دست هم دهند تا وضعیت قزوین به سمتی برود تا تبدیل به شهری شویم که در آن با کمترین متکدی مواجه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین محسن رحیمی ساماندهی متکدیان متکدیان غیربومی فرهنگ سازی پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

در این همایش که جواهری معاون اداره ورزش وجوانان، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران و صباغی شهردار قزوین هم حضور داشت توسط هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان حرکات نمایشی ورزش زورخانه‌ای اجرا شد. در همایش امروز به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار استان قزوین ورزش های نوین زورخانه ای را به نمایش گذاشتند.

اولین زورخانه قزوین جنب دروازه درب کوشک قزوین با نام «زوارخانه» بیش از 600 سال پیش احداث شده و محلی برای استراحت و اسکان مهمان‌هایی بوده که قصد ورود به محوطه شهر قزوین داشتند. پهلوانان شهر قزوین با این پیش‌قراولان و مهمان‌ها در این محل زورآزمایی کرده و کشتی می‌گرفتند تا به اصطلاح ضرب شستی به مهمان نشان دهند که بعدها نام این محل به زورخانه تغییر پیدا کرد. از قدیمی‌ترین زورخانه‌های فعال قزوین می‌توان به زورخانه باباشاهوردی واقع در خیابان امام خمینی انتهای بازار علافها، زورخانه نائب صدر واقع در خیابان شهدا و زورخانه آقای خیرخواه در خیابان طالقانی اشاره کرد.

امیر خسته بند رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین و مسئول مسابقات کشوری در حاشیه این مراسم گفت: هماکنون در استان قزوین 11 زورخانه وجود دارد و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای، در زورخانه شهید رجایی قزوین به ثبت رسیده است. همچنین استان قزوین در ردیف استان‌هایی است که بیشترین آمار نونهال و نوجوان ورزشکار در این رشته را در اختیار دارد.

خسته بند تصریح کرد: در سطح کشوری با توجه به تعداد مسابقاتی که برگزار می‌شود، جایگاه شاخصی داریم و عنوان دار هستیم و 10 نفر از ورزشکاران نیز عضو تیم ملی هستند. در حال حاضر 300 ورزشکار بیمه شده و 126 ورزشکار نونهال و نوجوان وجود دارد که در آکادمی شهید رجایی تمرین می‌کنند.

خسته بند در خصوص این رشته نیز گفت: امسال با تعامل نزدیک که با اداره آموزش و پرورش صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که این رشته به دانش آموزش داده شود و شروع به آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش آموزان در مدارس انجام شد وبه نتایج مثبتی دست پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228597 برچسب‌ها ورزش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • خبر خوب برای سپاهان پیش از بازی با پرسپولیس
  • رامین پس از گلزنی صورتش را پنهان کرد!
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی