Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریفی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بیماری تب برفکی بیماری عفونتی و واگیر داری است که بیشتر در گاو، گاومیش، بز، گوسفند، آهو، گوزن مشاهده شده و باعث کاهش وزن شدید، تب بالا و کاهش تولید شیر در دام می‌شود.

او افزود: علائم این بیماری شامل زخم در ناحیه دهان و بین سم، تب بالا و ریزش شدید بزاق از دهان دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی با اشاره به اینکه این بیماری با درمان خاصی همراه نیست اظهار کرد: پیشگیری از بروز این بیماری منوط به واکسیناسیون، رعایت موارد بهداشتی، مراقبت شدید، جلوگیری از نقل و انتقال دام آلوده و قرنطینه کردن حیوانات مبتلا است.

بیشتر بخوانید

آغاز فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خراسان جنوبی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف تصریح کرد: بنابراین توصیه می‌شود حتما واکسیناسیون دام به موقع انجام شود تا بدن دام در برابر بیماری تب برفکی مقاومت داشته باشد.

او نسبت به شیوع این بیماری در فصل سرد هشدار داد و بیان کرد: با قرار گرفتن در فصول سرد احتمال ابتلاء و تلفات ناشی از این بیماری در دام بسیار است بنابراین دامداران بایستی هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن تب برفکی در دام سبک و سنگین اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون تب برفکی قرنطینه دامپزشکی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # مهران مدیری ، محمدرضا شریفی نیا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • (ویدئو) شریفی مقدم: چه کسی گفته عروس باید در خانه مادرشوهر کار کند؟
  • رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم + ویدئو