Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@10:15:51 GMT

فضاسازی محیطی شهادت حضرت سلطانعلی(ع) در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۰۵۳۶

فضاسازی محیطی شهادت حضرت سلطانعلی(ع) در کاشان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان از فضاسازی محیطی متناسب با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) در سطح شهر کاشان خبر داد.

محمدرضا خالدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: منطقه کاشان مدیون حضرت سلطان‌علی بن امام محمدباقر(ع) است و تقارن شهادت آن حضرت با روزهای پرسرور دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) خللی در بزرگداشت این ایام به وجود نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری شهرداری کاشان افزود: این سازمان با توجه به تقارن این مناسبت ها، سعی کرده با نوآوری در طراحی و نصب بنرها تمامی مناسبت‌ها را مدنظر قرار دهد و در مجموعه‌ ای وزین به نمایش عموم بگذارد.

 

خالدی در ادامه اظهار داشت: درج تصویر حرم مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) در بنر چهار راه آیت‌الله کاشانی آغاز فضاسازی عمومی برای اجرای تبلیغات محیطی برای شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) بود.

 

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری شهرداری کاشان افزود: بنر عرشه پل عامریه با مساحت ۸۰ متر مربع، بنر عرشه پل در بلوار قطب راوندی با مساحت ۶۰ متر مربع، بیلبورد میدان کمال الملک و نصب استند در سطح شهر از جمله اقدامات این سازمان به منظور پاسداشت و بزرگداشت ایام شهادت حضرت سلطانعلی(ع) است.

 

۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت نخستین سفیر ولادت حضرت سلطان‌ علی بن امام محمد باقر(ع) است. در این روز در سال ۱۱۶ه.ق ابوالحسن سلطان على فرزند امام باقر (ع) در اردهال کاشان به شهادت رسید./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: سلطانعلی سلطانعلی بن امام باقر کاشان اصفهان علی بن امام شهادت حضرت حضرت سلطان باقر ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

فرازی از زیارت عاشورا گویای آن است که باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در فرازی از زیارت عاشورا می‌خوانیم «فَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْكُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ أَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللّٰهُ فِیها، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتالِكُمْ»؛ یعنی خدا لعنت کند امّتی که بنای ستم و بی‌داد بر شما اهل‌بیت را بنیان کردند و خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبه‌هایتان برکنار نمود، مرتبه‌هایی که خدا شما را در آن‌ها جای داد و خدا لعنت کند امّتی که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان را که امکانات و توان جنگ با شما را برای ایشان تدارک دیدند،

در این بخش از زیارت عاشورا 4 مرتبه به چهار گروه لعن فرستاده می‌شود:
1. آنها که اساس ظلم و جور را علیه اهل بیت علیهم‌السلام بنا کردند و آن را عادی‌سازی کردند  2. آنها که اهل بیت را از جایگاهشان منع کردند و مقامی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زائل کردند   3. آنها که  دست به قتل ائمه زدند   4. آنها که عامل و زمینه‌ساز قتل عترت شدند.

توطئه معاویه و خط نفاق در بسترسازی واقعه عاشورا عیان بود

این فراز از زیارت عاشورا گویای آن است که واقعه غمبار کربلا دارای پیشینه‌ای عمیق است. فارغ از اینکه به صورت مصداقی به تاریخ قبل از رویداد عاشورا بپردازیم، همین گزاره‌ها در زیارت عاشورا کافی است انسان را با حقیقت ماجرا آشنا کند؛ یعنی باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. این دو گزاره اول، اساس ماجرای شهادت رساندن امام حسین علیه‌السلام را نشان می‌دهد.

خلاصه وضعیت امت اسلام از رحلت نبوی تا قیام حسینی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان