Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:38:39 GMT

ماموریت وزیر برای مهارت آموزی دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۰۵۸۲

ماموریت وزیر برای مهارت آموزی دانش آموزان

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید براینکه همکاری و هماهنگی در جهت همگرایی از مأموریت حاصل می‌شود، اظهار کرد: برای توسعه مهارت مأموریت داریم و باید کاری کنیم هر دانش‌آموز فارغ‌التحصیل یک مهارت فراگرفته باشد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریتی در بیشتر کشورها و به‌طور خاص در ایران درجه همگرایی و ترکیب‌شوندگی بین اجزای تفکیک‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امور کشور به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و درون بخش‌ها و دستگاه‌ها به واحدها و واحدها به ادارات تقسیم‌بندی می‌شوند. این هرم در قاعده بسیار متکثر است و این اجزا برای جمع شدن و ارائه کار مشترک جزء پیچیدگی‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی بابیان اینکه این جلسات «گفتگوی هفته» در این راستا پیگیری می‌شود، افزود: این نقش در کشور بر عهده برنامه است و برنامه باید این اجزا را به‌خوبی باهم ترکیب کند. لازم است امور خود را باهم هماهنگ کنیم چراکه این همکاری و هماهنگی در جهت همگرایی از مأموریت حاصل می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در موضوعات مختلفی مانند توسعه فرهنگ کار، اشتغال، کارآفرینی و تلاش با وزارت کار در ارتباط هستیم و در موضوع تعاون و توسعه در کشور مأموریت‌های مشترک داریم؛ در حوزه مهارت‌آموزی باهم ارتباطی داریم و باید فهم مشترکی از این مأموریت‌ها ایجاد کنیم.

وی کارآفرینی را جز اهداف آموزش‌وپرورش دانست و اظهار کرد: برای توسعه مهارت مأموریت داریم و باید کاری کنیم هر دانش‌آموز فارغ التحصیل یک مهارت فراگرفته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی با تأکید براینکه برای کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم نیازمند مشارکت وزارت کار هستیم، ادامه داد: نیازمند یک بازنگری جدی در سطح مأموریت‌ها و تلفیق هوشمندانه آنها هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی دانش آموز آموزش و پرورش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود