Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر نخعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) هر سال با اولویت مناطق کم‌برخوردار، خدماتی چون غربالگری انواع بیماری‌های غیرواگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت را ارائه می‌دهد.

وی افزود: ۲۱ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال در سال جاری برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان استان خراسان‌جنوبی هزینه شده که بیشترین آن مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌مندی ۱۵۳۰ مددجو از خدمات بیمه‌ای خراسان‌جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هزار و ۵۳۰ بیمه‌شده اصلی زیر پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۸۴۷ نفر زن سرپرست خانوار و ۶۸۳ نفر نیز مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بوده‌اند.

نخعی با بیان اینکه نوع بیمه مددجویان، بیمه سلامت است اضافه کرد: ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان کمیته امداد از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع صورت می‌پذیرد و این در حالی است که هیچ وجهی برای سرانه درمان از آن‌ها دریافت نشده و سرانه بیمه‌ای آن‌ها از کمیته امداد به بیمه سلامت انتقال می‌یابد.

تسهیلاتی برای بانوان مددجو

وی افزود: همچنین تمامی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال بین ۴۵ تا ۵۰ سال می‌توانند با دارا بودن ۱۰ سال سابقه بیمه از مستمری تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مددجویان بیمه‌شده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند گفت: گسترش بیمه تأمین اجتماعی مددجویان یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است.

حمایت از ۳۰۶۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص خراسان‌جنوبی

نخعی با اشاره به حمایت این نهاد از سه هزار و ۶۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص استان عنوان داشت: کمیته امداد خراسان‌جنوبی ۶۹۸ بیمار زمینگیر را نیز زیر پوشش دارد که علاوه بر بهره‌مندی از تمامی خدمات بیمه‌ای و درمانی، ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک‌هزینه برای نگهداری هر یک از آن‌ها پرداخت می‌کند.

گفتنی است بیش از ۴۳ هزار و ۹۹۰ خانوار با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۷۷۷ نفر در استان خراسان‌جنوبی تحت حمایت کمیته امداد استان خراسان‌جنوبی هستند.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد خراسان جنوبی سلامت زنان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

کد خبر 6093782

دیگر خبرها

  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی