Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@15:25:19 GMT

تخمین بلومبرگ: زندگی عادی پس از کرونا در سال 2027

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۰۸۷۸

تخمین بلومبرگ: زندگی عادی پس از کرونا در سال 2027

تخمین خبرگزاری بلومبرگ آمریکا حاکی است در صورتی که روند واکسیناسیون جهانی با سرعت کنونی پیش برود برای رسیدن به ایمنی جمعی مردم جهان در برابر ویروس کرونا 7 سال زمان لازم است.

به گزارش عصرایران، برای تهیه این گزارش داده های واکسیناسیون سراسری از 67 کشور دنیا جمع آوری شده است.

تاکنون و در 2 ماه گذشته حدود 124 میلیون نفر از مردم دنیا در برابر کرونا ویروس واکسینه شده اند و هنوز راه درازی تا کسب ایمنی گله ای (ایمنی جمعی) با واکسیناسیون 75 درصد از مردم دنیا در برابر کرونا ویروس جدید در پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشورهای مختلف زمان بازگشت به زندگی عادی متفاوت است و در حالی که در برخی کشورها از جمله در اسراییل یا انگلستان تخمین زده می شود تا ماه های آینده زندگی عادی با واکسیناسیون بیش از 75 درصد جمعیت برقرار شود، اما در برخی دیگر از کشورها از جمله در چین یا کانادا با سرعت واکسیناسیون کنونی ممکن است بازگشت به روند عادی و کسب ایمنی جمعی مردم دستکم 5 سال دیگر زمان بخواهد.

بر اساس تخمین بلومبرگ با سرعت کنونی دستکم 7 سال زمان طول خواهد کشید تا واکسیناسیون 75 درصد از مردم دنیا در 2 دوز دریافتی به فاصله 3 هفته از یکدیگر، تکمیل شود و به همین خاطر ممکن است کابوس کرونا ویروس تا 7 سال دیگر به عنوان یک پاندمی جهانی طول بکشد.

این روند به ویژه با توجه به شکاف موجود بین کشورهای دارا و ندار در زمینه تهیه واکسن تشدید می شود و در حالی که بسیاری از کشورهای ثروتمند واکسیناسیون را آغاز کرده اند اما هنوز چشم اندازی برای آغاز واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای متوسط و کم درآمد حتی تا پایان سال جاری میلادی دیده نمی شود.

از سوی دیگر در مبنای این محاسبه عامل احتمالی "جهش ویروس" در نظر گرفته نشده است و با این فرض انجام شده که واکسن های تولیدی برای کرونا همچنان روی جهش های ویروس کرونا در آینده هم موثر باشند.

همچنین محاسبات انجام شده بلومبرگ بر مبنای داده ها و اطلاعات کنونی است و اگر طی ماه ها و سال های آتی واکسنی موثر و یا درمانی قطعی برای ویروس کرونا کشف شود، طبیعی است که این پاندمی ممکن است خیلی زودتر از تخمین 7 ساله فروکش کند.

بر اساس محاسبات انجام شده کشورهایی چون اسراییل و بریتانیا تا نیمه سال جاری میلادی با واکسیناسیون دستکم 75 درصد از جمعیت شان به ایمنی جمعی برسند. اسراییل می تواند خیلی زودتر به این هدف برسد چون با سرعت کنونی واکسیناسیون  دست یابی به واکسیناسیون 75 درصد از جمعیت آن در مدتی کمتر از 3 ماه حاصل خواهد شد.

در ایالات متحده آمریکا هم با سرعت کنونی یعنی با تزریق روزانه بیش از 1 میلیون و 339 هزار دوز واکسن تا 11 ماه دیگر ایمنی جمعی با واکسیناسیون 75 درصد از جمعیت این کشور حاصل خواهد شد . جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا طرحی برای واکسیناسیون 100 میلیون نفر طی 100 روز در دست اقدام دارد.

اما در کشورهای اروپایی به استثنای بریتانیا وضع متفاوت است و پیش بینی می شود با سرعت کنونی برخی کشورهای اروپایی بین 3 تا 4 سال برای ایمنی جمعی فرصت بخواهند.

در آلمان با سرعت کنونی دستیابی به ایمنی جمعی دستکم 3 سال زمان خواهد برد. در بریتانیا تا پایان سال جاری این ایمنی حاصل است و در برخی کشورها از جمله بلژیک ممکن است تا حدود 4 سال زمان ببرد.

ترکیه 3 سال و چین و کانادا هم با سرعت کنونی واکسیناسیون 5 سال زمان نیاز دارند تا 75 درصد از جمعیت خود را واکسینه کنند.  در برزیل هم دستیابی به این هدف 4 سال زمان خواهد برد.

این محاسبه با توجه به داده های استخراج شده از روند واکسیناسیون در 67 کشور انجام شده و ممکن است با داده ها و اتفاقات جدید در واکسیناسیون و درمان بیماری کووید19 نتایج این محاسبه هم دستخوش تغییر شود.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره برنامه واکسیناسیون "کرونا "در ایران/ واکسن روسی چقدر موثر است؟ چه واکسن‌هایی در راهند؟ کی از شر کرونا خلاص می‌شویم؟ (فیلم) انتقاد سازمان بهداشت جهانی: جوانان در کشورهای پولدار واکسن می زنند، سالمندان در کشورهای فقیر در انتظارند ایران امکان انتخاب و خرید واکسن کرونا از ۱۸ شرکت معتبر را دارد لینک کوتاه: asriran.com/003EBo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسیناسیون 75 درصد سرعت کنونی درصد از جمعیت ایمنی جمعی انجام شده سال زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، مانند سیاهچاله های فضایی در منظومه شمسی، ویژگی های مرموزی نیز روی زمین وجود دارند که گودال های آبی هستند. عمق این حفره های عظیم در اقیانوس های زمین ممکن است به اندازه طول آسمانخراش باشد.

تصور می شود این حفره های مذکور که اواخر عصر یخی به وجود آمده باشند، نقاط اکولوژیکی مهمی هستند که انبوهی از گیاهان و حیوانات در آنها زندگی می کنند. اکنون محققان بزرگترین حفره آبی در جهان را شناسایی کرده اند که در خلیج چتومال واقع در مکزیک قرار دارد.

حفره آبی مذکور به نام «تام جا» (Tamm Ja) در زبان قوم مایا به معنی آب عمیق است و عمق آن به ۴۲۰ متر زیرسطح دریا می رسد. محققان تاکنون هیچ گاه به انتهای این گودال نرسیده اند.

پیش از این محققان تصور می کردند تام جا دومین گودال آبی جهان باشد اما اندازه گیری های جدید حاکی از آن است که عمق آن از گودال رکورد دار پیشین که در چین قرار دارد، بیشتر است.

نمونه برداری و بررسی حفره آبی تام جا در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی انجام شد اما محققان سال قبل از وجود آن خبر دادند. به هر روی آنها عمق این حفره را ۲۷۴.۴ متر تخمین می زدند که معادل ارتفاع برج ویلیامز در هیوستن آمریکا است.

اما در واقع تخمین های پیشین ۴۰۰ فوت کوتاه تر از عمق تایید شده فعلی هستند. محققان طی یک بررسی جدید در چتومال مکزیک توانستند با کمک ابزار پروفایلر CTD (رسانایی، دما و عمق) در دسامبر سال گذشته به تخمین دقیق تری از عمق تام جا دست یابند.

این دستگاه مجموعه ای از کاوشگرهاست که به یک قاب فلزی دایره شکل متصل هستند و به وسیله یک کابل به اعماق آب ارسال می شود.

قبل از آن محققان از روش نگاشت صداگیر پژواک(echo sounder mapping) استفاده کردند که با کمک پالس های امواج صوتی عمق را تخمین می زند.

در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی یک ماموریت اکتشافی غواصی انجام شد تا شرایط محیطی در این گودال شناسایی شود. سوابق پروفایلر CTD از ۴۲۰ متر زیر سطح دریا فراتر رفت و هنوز به انتهای گودال نیز نرسیده بود. به این ترتیب تام جا به عنوان عمیق ترین گودال آبی جهان تایید شد.

کد خبر 6094137 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در این منطقه کشف شد
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند