Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:55:55 GMT

مشکلی برای تامین گوشت شب عید نداریم

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۱۰۳۴

مشکلی برای تامین گوشت شب عید نداریم

ایسنا/فارس مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: مرغ، گوشت و نهاده‌ها به میزان مورد نیاز ذخیره شده و در تامین و توزیع این محصولات پروتئینی برای شب عید، مشکلی نداریم.

رهام رحمانی یکشنبه ۱۹ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب نهاده‌های دامی و همچنین روند واردات، در شرایط کنونی مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ها و فرآورده‌های دامی  وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸۳ هزار تن نهاده دامی، شامل ۴۱ هزار تن ذرت، ۶۷ هزار تن کنجاله سویا و ۷۵ هزار تن جو توسط این اداره کل در بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده و در حال حاضر نیز همزمان عملیات ذخیره‌سازی و توزیع نهاده‌های دامی در حال انجام است.

رحمانی با اشاره به اینکه واردات گوشت امسال به حداقل رسیده است، عنوان کرد: در مقاطعی از سال ۹۹ با توجه به مازاد تولید داخل در مقایسه با مصرف به منظور حمایت از تولیدکنندگان و برای تنظیم بازار داخل، شرکت پشتیبانی امور دام استان ۳۸۵ تن گوشت گوساله از دامداران استان خریداری کرده است. 

او با بیان اینکه همچنین به دلیل مازاد تولید مرغ در مقایسه با مصرف داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان و تنظیم بازار، در سه ماهه اول امسال ۵۶۱۱ تن مرغ از تولیدکنندگان استان خریداری و ذخیره‌ شد، خاطرنشان کرد که در راستای حمایت از مصرف کنندگان خصوصا طبقات پایین درآمدی در مقاطعی از سال از محل ذخایر تولید داخل و وارداتی ۷۷۰ تن گوشت قرمز و ۵۰۳۴ تن گوشت مرغ منجمد در بازار توزیع شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: در بحث خرید محصول مازاد تولید کنندگان و توزیع فرآورده‌ها و نهاده‌ها، قیمت‌های مصوب کارگروه تنظیم بازار کشور مبنای عمل است.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار تولید نشان می‌دهد که وضعیت تولید دامی مناسب است به طوری که حتی ممکن است مازاد تولید داشته باشیم. در خصوص مازاد تولید و به منظور حمایت از تولید کنندگان شرکت پشتیبانی امور دام نیز آمادگی انعقاد قرارداد با تولید کنندگان جهت خرید گوشت و مرغ مازاد تولیدی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گوشت و مرغ بازار شب عید فارس پشتیبانی امور دام مازاد تولید نهاده ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور