Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق شناس گفت: بیش از ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان گلستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز (یکشنبه 19 بهمن) در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بخش صنعت و دفاعی دستاوردهای زیادی در کشور حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان ادامه داد: در ذهن بسیاری از مردم این است که جنگل ها در طول دهه های گذشته تخریب شده است و از سال 67 که 367 هکتار اراضی جنگلی در استان داشتیم توانستیم این اراضی را به 452 هزار هکتار برسانیم.

 

حق شناس به افزایش سطح تولید در سالجاری اشاره کرد و افزود: بیش از 250 هزار تن محصولات کشاورزی استان افزایش یافته است و این در حالی است که در سال 92 تولیدات بخش کشاورزی استان نزدیک به سه میلیون تن برآورد می شود.

 

وی افزود: زهکشی اراضی شمالی استان باعث افزایش راندمان محصولات کشاورزی شده است و این زهکشی باعث بهبود کیفیت خاک می شود.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: در سال های اخیر 75 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است و در حال حاضر 100 درصد روستاهای استان از نعمت برق و 97 درصد روستاها از گاز طبیعی بهره مند هستند.

 

حق شناس بیان کرد: در بخش شیلات و ماهیان خاویاری اتفاقات خوبی افتاده است و مجتمع پرورش میگو در شهرستان گمیشان در حال افزایش است.

 

وی افزود: سال گذشته بخشی از دسترنج گوجه کاران و سیب زمینی کاران گلستانی به دلیل هم زمانی برداشت با دیگر استان ها به پایین ترین حد قیمت خود رسید و دلیل آن عدم وجود سردخانه و کارخانه های فرآوری در استان است.

 

حق شناس متذکر شد: باید تجارت در کنار صنایع بخش کشاورزی در استان تقویت شود و اگر صنایع در کنار فعالان بخش کشاورزی نباشند این مشکلات ادامه خواهد داشت.

 

 

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: هادی حق شناس محصولات کشاورزی کشاورزی جهاد کشاورزی استاندار گلستان محصولات کشاورزی کشاورزی استان بخش کشاورزی حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت