Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@18:10:36 GMT

چاپ استنت قابل تجزیه در بدن با چاپگر سه بعدی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۱۰۹۷

چاپ استنت قابل تجزیه در بدن با چاپگر سه بعدی

افراد دارای جراحت در نای برای تنفس و زنده ماندن نیاز به کاشت لوله‌های استنت دارند. به تازگی نوع جدیدی از این ابزار تولید شده که تجزیه پذیر است و با چاپگر سه بعدی تهیه می‌شود.

 انعطاف بیشتر و سازگاری با بافت‌های داخل بدن مزیت مهم این استنت است. از سوی دیگر تجزیه بعد از رفع نیاز به این ابزار باعث می‌شود تا افراد برای استفاده از آن مشکلات کمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استنت های مشبک معمولاً از جنس سیلیکون یا آهن هستند که خارج کردن آنها از نای بعد از التیام زخم‌ها و آسیب‌های نای کار دشواری است. مدل‌های سیلیکونی استنت ها راحت تر از گلو خارج می‌شوند، اما به تدریج در بدن جابجا می‌شوند، زیرا بر اساس وضعیت بدن تک تک بیماران شخصی سازی نمی‌شوند.

از همین رو محققان آلمانی نوع استنت مشبک با قابلیت انتقال هوا تولید کرده‌اند که از سیلیکون‌های زیستی و تجزیه پذیر تشکیل شده و کاملاً قابل شخصی سازی است. بدین منظور از تصاویر سی تی اسکن تهیه شده از نای هر بیمار استفاده می‌شود تا یک مدل سه بعدی دیجیتال از داخل گلوی هر بیمار تهیه شود.

در نهایت برای تولید استنت، نور ماورا بنفش به یک توده پلیمر حساس به این نور تابانده می‌شود که باعث می‌شود قسمت‌های خاصی از آن بر مبنای الگوی سی تی اسکن به صورت جامد درآید. با توجه به چسبناک بودن این پلیمر فرایند تولید استنت مذکور با استفاده از چاپگرهای سه بعدی باید در دمای ۷۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد صورت بگیرد.

در نهایت برای تسهیل ردیابی وضعیت استنت مذکور، ذرات طلا در درون آن جاگذاری می‌شود. بررسی یک استنت تولیدشده بدین شیوه نشان داد که این محصول در یک دوره شش تا هفت هفته‌ای در سر جای خود باقی مانده و پس از آن توسط بدن این حیوان جذب شده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟

فرارو- جنگ سرد قرن بیستم بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بر سر آن بود که نفوذ و برنامه کدام ابرقدرت جهانی در نهایت حکمفرما خواهد شد. ایالات متحده اکنون گرفتار چیزی است که برخی آن را یک "جنگ سرد جدید" توصیف می کنند. این بار یک چین در حال صعود به دنبال اعمال نفوذ خود می باشد.

به گزارش فرارو به نقل از ویک، این جنگ سرد نیز همانند سلف خود شامل تشکیل قوای نظامی برای ایجاد ارعاب و تسلط در صورت داغ شدن اوضاع است. با این وجود، در جنگ سرد جدید به جای تسلیحات هسته ای در مقیاس بزرگ پیشرفت ها در عرصه رباتیک و محاسبات به تاکتیسین ها اجازه داده به تسلیحات در ابعاد کوچک تری فکر کنند. هر دو ارتش امریکا و چین در حال آماده شدن برای نوع جدیدی از جنگ هستند که در آن اسکادران های پهپادهای هوایی و دریایی مجهز به هوش مصنوعی مانند دسته ای از زنبورها با هم کار می کنند تا بر دشمن غلبه نمایند.

مفسران در این باره چه نظری دارند؟

همه نگاه ها به تایوان است. پنتاگون بی سر و صدا در حال آزمایش یک "مفهوم پهپادی مرگبار"  به نام "منظره جهنمی" است که قصد دارد "تهاجم آبی – خاکی" به تایوان را با ترکیبی از مهمات سرگردان و پهپادهای تهاجمی مرگبار مختل کند. به نظر می رسد این آزمایش ها بخشی از یک پروژه نظامی به نام  "رپلیکیتور" (همتاساز) باشد که هزاران سیستم مستقل و استقرار یافته در چندین حوزه را طی دو سال آینده به عنوان بخشی از یک ابتکار عمل جدید برای رقابت بهتر با چین نشان می دهد.

یکی از امیدهای ارتش امریکا برای پروژه پهپادهای خودران آن است که این گروه پهپادی کم ‌هزینه با حسگرهای متنوع می ‌توانند از راه دور پرتاب شده و واکنش سریع و سازگاری برای غلبه بر مزیت فاصله زمانی فراهم کنند. این چیزی است که بسیاری از نیروهای رزمی مدت ها از آن حمایت می کردند دور شدن از سکوهای بزرگ، گران ‌قیمت و آسیب ‌پذیر مانند ناوهای هواپیمابر به سمت چیزی سبک‌ تر، ارزان ‌تر و چابک تر.

پس از آن چه خواهد شد؟

کارشناسان پیش ‌بینی می کنند که بدون هرگونه جهش بزرگ فناوری حدود پنح سال به طول خواهد انجامید تا ناوگان پهپادی کاملا خودمختار به طور جدی مستقر شود اگر چه چین در حال حاضر از نظر سخت ‌افزاری در حوزه پهپادی دست برتر را دارد.

در حال حاضر اصول اولیه جنگ پهپادی از پیش وجود دارد. انقلاب واقعی زمانی رخ خواهد داد که سیستم ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بتوانند ناوگان پهپادی را در مقیاس هدایت کنند. در نهایت، استفاده از فناوری ‌های خودمختار نظامی ‌شده احتمالا دیگر یک سوال درباره اگر و امکان پذیری نیست بلکه امری قطعی است و موضوع صرفا بر سر زمان آن است.  

 

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه