Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که اتریش و جمهوری چک هم به استفاده از واکسن "اسپوتنیک-وی" روسیه علاقه‌مند شده‌‌اند، بلومبرگ تولید و معرفی نخستین واکسن کرونا به جهان را مهمترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی سابق نامیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آژانس خبری "بلومبرگ" روز شنبه در گزارشی نوشت: روسیه با معرفی نخستین واکسن علیه ویروس کرونا به جهان، احتمالاً به مهمترین پیشرفت علمی خود از زمان اتحاد جماهیر شوروی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس ارزیابی بلومبرگ، انتشار نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی "اسپوتنیک-وی" در مجله معتبر علمی "لانست" (TheLancet) نشان داد که این واکسن روسی کمتر از نمونه‌های آمریکایی و اروپایی نبوده و به مراتب موثرتر از واکسن تولید شده در چین است.

طبق این گزارش، پس از تأیید این مجله علمی، کشورهای بسیاری، بعنوان خریداران بالقوه، برای دست یابی به واکسن "اسپوتنیک-وی" صف کشیده‌اند و حداقل 20 کشور، از جمله مجارستان که عضو اتحادیه اروپاست، برزیل، آرژانتین، هند و سایرین ...، این داروی روسی را برای استفاده اضطراری در کشورهایشان مورد تأیید قرار داده‌اند.

به نوشته بلومبرگ، موفقیت این واکسن روسی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا می‌تواند نفوذ ژئوپلیتیکی مسکو، به‌خصوص در منطقه آمریکای لاتین را افزایش دهد.  

در خبر دیگری گزارش شده که "سباستین کوتس" صدراعظم اتریش هم شب گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این کشور حاضر است در صورت تأیید اتحادیه اروپا، از واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" یا واکسن چینی استفاده کند. به گفته وی، مسئله مهم در استفاده از واکسن کووید-19، موثر بودن، ایمنی و قابل درسترس بودن آن است و نه "درگیری ژئوپلیتکی" بر سر آن.

ضمن اینکه کارشناسان وزارت بهداشت جمهوری چک نیز در حال بررسی وضعیت حقوقی امکان خرید مستقیم واکسن "اسپوتنیک-وی" علیه ویروس کرونا از روسیه، بدون لزوم اخذ مجوز و ثبت آن توسط سازمان‌های مسئول اتحادیه اروپا هستند.

سفیر ایران: نخستین محموله واکسن روسی تا هفته آینده به تهران تحویل داده می‌شودمسکو: واکسن روسی "اسپوتنیک" در ایران و گینه هم ثبت شدواکسیناسیون نخستین گروه از مردم برزیل با واکسن روسی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسپوتنیک اتحادیه اروپا اخبار روسیه اسپوتنیک اتحادیه اروپا اخبار روسیه واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» روسیه فهرست فیلم‌های خود را با حضور ۱۰ اثر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال