Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران با 145 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه تقاضای تحقیق و تفحص از این شرکت به تصویب رسید.

حجت اله فیروزی در خصوص تقاضای رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلابرای تحقیق و تفحص از «تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران» گفت: در اجرای ماده (212) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نظر به اظهارات متقاضی مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده، موضوع تحقیق و تفحص در جلسه رسمی مورخ 8 دی ماه 99 کمیسیون با حضور 17 نفر از حاضرین نمایندگان عضو کمیسیون و متقاضی تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در 5 محور به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به محورهای تحقیق و تفحص گفت: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی و نامگذاری سالهای اخیر با محوریت ضرورت توجه به تولید ملی، چرا شرکت دخانیات ایران طی سنوات اخیر اقدام به افزایش واردات محصولات دخانی از کمپانی های خارجی نموده که این امر موجبات خروج ارز از کشور و کاهش تولید و بعضا تعطیلی واحدهای دخانیات و تعدیل نیروهای این بخش گشته و همچنین کاهش اراضی زیر کشت توتون را در پی داشته است.

وی ادامه داد: معیار انتصاب مدیران در شرکت دخانیات ایران بر چه مبنایی می باشد چرا که طی سالیان اخیر افراد فاقد سوابق کاری متناسب و بعضا محکومین قضایی در سمت های مدیریتی و معاونت گمارده شده‌اند؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به دیگر محورهای تحقیق و تفحص افزود: علت بازنگری و عدم همکاری در قراردادهای تامین کنندگان مواد اولیه چیست؟؛ همچنین شفاف سازی در نحوه ارزش گذاری و فروش برند بیستون بدون انجام مزایده و اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی و علت کاهش سهم شرکت دخانیات ایران در بازار سیگار کشور در سال اخیر چیست؟

منبع: نماینده

کلیدواژه: تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات تحقیق و تفحص مجلس دخانیات شرکت دخانیات ایران تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری سه نماینده، پرونده ارتقا سه شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران صادر شد و درخواست مربوط به دو شهرستان دیگر هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تصویب فرمانداری ویژه شهرستان اردکان با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید، اضافه کرد: امیدواریم پرونده شهرستان‌های یزد و میبد که در حال پیگیری است نیز زودتر به نتیجه رسیده و به مردم اعلام شود.

کد خبر 6094158

دیگر خبرها

  • درخواست سرمربی سابق بایرن: من را برگردانید
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد