Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری نوشت: در دنیای سیاست رد و بدل کردن نامه، پیام‌ها و حتی پیشنهادات بین سران حکومت‌ها امری نرمال و طبیعی است. تا جایی که بارها سران کشورهای مختلف به صورت رسمی و علنی و حتی غیرعلنی مبادرت به ارسال پیام برای رهبرانقلاب داشته‌ و بالعکس، رهبرانقلاب نیز اقدام به چنین امر مرسومی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتقال پیام‌ها توسط روسای مجلس پیشین و مشاوران و دیگر مقامات رسمی کشور انجام شده است. در همه این موارد بیشتر از اینکه چه کسی پیغام را به مخاطب منتقل کند مساله چیستی پیام و نویسنده آن است که مورد توجه تحلیل‌گران بین‌المللی قرار می‌گیرد. اما اخیرا این اتفاق در ایران به مناقشات سیاسی آلوده شده است.

سفر قالیباف به مسکو و انتقال پیام رهبرانقلاب به پوتین در حاشیه‌ این سفر و سپس لغو دیدار مستقیم وی با پوتین به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاخ کرملین از سوی منتقدین رئیس مجلس مورد تمسخر قرار گرفته و از سوی دیگر توسط تیم مشاوران و نزدیکان قالیباف به مانوری برای کسب اعتبار سیاسی تبدیل شده است.

به عنوان مثال احدیان از حامیان برجام و مشاوران رسانه‌ای قالیباف در توییتی نوشته : «تخریب‌گران می‌خواهند این نکته که رهبرانقلاب تاکید داشتند در این مقطع مهم، پیام تاریخی خود را فقط از طریق آقای قالیباف منتقل کنند، به حاشیه برانند!»

این اغراق‌گویی با هشتگ #معتمدنظام به گونه‌ای است که گویا اگر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نبود رهبرانقلاب هیچ فردی را برای انتقال پیام به مسکو نداشته و شخص ایشان از محتوای پیام مهمتر بوده است!

‌در ادامه این اغراق‌گویی مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس مدعی شده که انتقال پیام توسط قالیباف همه موضوعات دیگر را به حاشیه تبدیل کرده است. او نوشته است: «تاکید بر اینکه پیام باید دقیقا در همین زمان، بدون تاخیر و توسط آقای قالیباف به روس ها منتقل شود، در عالی ترین سطح انجام شده و همه موضوعات دیگر را به حاشیه تبدیل کرده است.»

نکته دیگر اینکه مشخص نیست چرا نزدیکان قالیباف به خود اجازه می‌دهند برای کسب وجهه سیاسی برای رئیس مجلس اخبار مهم، راهبردی و حاوی پیام‌های بین‌المللی را به بازی سیاسی تقلیل دهند.

به عنوان نمونه معلوم نیست چرا آقای توانگر که یکی از نمایندگان لیست قالیباف و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است باید منبع اخبار سفر قالیباف به روسیه باشد. یا اساسا چرا قبل از تایید رسمی دیدار و هماهنگی‌های لازم این اتفاق رسانه‌ای شده است؟

حتی مشخص نیست چرا وجود پیام مهم رهبرانقلاب که از طریق رئیس مجلس باید به دست رئیس جمهور روسیه برسد از هفته‌ها قبل در محافل و کانال‌های تلگرامی سیاسی و مشکوک و نزدیک به یک جریان خاص سیاسی رسانه‌ای شده است.

ایران در عالی‌ترین سطح بارها پیام‌های مختلف دریافت و ارسال کرده است، اگر قرار بود که هر بار چنین حاشیه‌هایی توسط انتقال‌دهندگان و دریافت کنندگان پیام بوجود بیاید بسیاری از تحولات دیپلماتیک کشور نه تنها به بازی‌های سیاسی آلوده میشد که از اعتبار پیام‌ها نیز می‌کاست.

به نظر میرسد رئیس مجلس باید در مقابل چنین حاشیه‌سازی‌هایی بایستد و مانع از تکرار این اشتباهات و کسب اندوخته سیاسی از موقعیت‌های مهم بین‌المللی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی برجام محمدباقر قالیباف پوتین قالیباف و پوتین پیام رهبری برای پوتین جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 انتقال پیام رئیس مجلس پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، با افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح انتقادات در محافل سیاسی از حمله مذکور افزایش یافته است.

در همین راستا اسرائیل زیو رئیس سابق شعبه عملیات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ورود به رفح منجر به تحقق پیروزی نخواهد شد. ترس من این است که این حمله به سلسله شکست‌های دیگری بیانجامد.

از سوی دیگر عیران عتسیون معاون سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ورود به رفح از لحاظ راهبردی هیچ اهمیتی ندارد. این عملیات موفقیت آمیز نخواهد بود.

روز گذشته رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر ۹۹ ارتش این رژیم مجدداً به بخش‌های مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ موسوم به ناحال شوند.

رسانه‌های عبری در روزهای اخیر گفته‌اند که تیپ ناحال همان تیپی است که در حال آمادگی برای حمله به رفح است.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی از برخی منطقه‌های غزه از جمله خان یونس خارج شده بودند.

کد خبر 6088722

دیگر خبرها

  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد