Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش از دولت تدبیر و امید، میزان کل شیر تولیدی ما حدود 8/3 میلیون تن بود و امروز به 11/3 میلیون تن رسید و انشاالله تا پایان دولت این عدد را به 12 میلیون تن خواهیم رساند.

به گزارش برنا، «کاظم خاوازی»، وزیر جهاد کشاورزی، در مراسم افتتاح طرح های وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه گفت: امروز اتفاق بسیار بزرگی در جامعه علمی کشور رخ داد اولین واکسن پروتئینی نوع ترکیب تزریقی - استنشاقی دنیا به دست دانشمندان موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی اجازه ورود به آزمایش های بالینی گرفت، این افتخار بزرگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کم عارضه ترین و سیف ترین واکسن هاست و بیشترین داده های آزمایشات حیوانی را، ایران دارد. ایران بیشترن داده ها را در خصوص موش خوکچه هندی و همستر و خرگوش و میمون دارد که هنوز ایمن سازی در آنها بعد از 8 ماه پایدار مانده است.

او افزود: امروز یکی از روزهای خوب برای جامعه کشاورزی است. امروز بهانه ای برای تقدیر از کشاورزان نمونه است. کشاورزان ما نمونه هستند که از بین 4 میلیون 300 هزار نفر، نزدیک به 170 کشاورز به عنوان پیش رو انتخاب شدند. این افراد در بخش باغبانی با متوسط تولید کشور حداقل 9 برابر اختلاف دارند در بخش زراعت 4 برابر اختلاف دارند و در بخش دام، طیور و آبزیان 2/5 برابر اختلاف دارند. اگر رفتار این کشاورزان را به سایر کشاورزان از طریق آموزش و ترویج منتقل کنیم، اتفاق بزرگی برای کشور می افتد.  یکی از این راهها آموزش و مجازی است. 32 استودیو را آماده کردیم که هم کشاورزان پیش رو بیایند و هم کارشناسان و پژوهشگران که دانش خود را به سایر کشاورزان منتقل کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دو پروژه عظیمی که امروز افتتاح می شود یکی از آنها پروژه های گلخانه ای است. پیش از دولت تدبیر و امید 8 هزار هکتار گلخانه داشتیم و امروز به 21 هزار هکتار گلخانه می رسد و انشاالله تا پایان دولت به عدد 25 هزار هکتار می‌رسیم. نکته بعدی توجهی است که بخش کشاورزی به زنجیره ها کرد و امروز یکی از بزرگترین زنجیره ها در بخش دام افتتاح می‌شود؛ فاز یک و دو، هر فاز حدود 10 هزار راس دام است. پیش از دولت تدبیر و امید، میزان کل شیر تولیدی ما حدود 8/3 میلیون تن بود و امروز به 11/3 میلیون تن رسید و انشاالله تا پایان دولت این عدد را به 12 میلیون تن خواهیم رساند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کاظم خاوازی تا پایان دولت جهاد کشاورزی هزار هکتار میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول