Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم اتریش اعلام کرد در صورتی که واکسن‌های کرونای ساخت چین و روسیه به تایید آژانس دارویی اروپا برسد، این کشور آمادگی دارد آن‌ها را تولید و مصرف کند.

به گزارش مشرق، «سباستین کورتز» نخست‌وزیر اتریش در یک مصاحبه اعلام کرد کشورش آمادگی دارد واکسن‌های کرونای ساخت چین و روسیه را در صورت تایید از سوی آژانس دارویی اروپا (EMA) تولید و مصرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نظر پزشک سرشناس ایرانی ساکن آمریکا درباره واکسن روسی

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag، گفت اگر واکسن «اسپوتنیک وی» یا واکسن چینی در اروپا تایید شود، اتریش قطعاً تلاش خواهد کرد ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌های ملی مناسب را برای تولید این واکسن‌ها فراهم کند. 

وی افزود موضوع دست یافتن به امن‌ترین واکسن‌ها در اسرع وقت صرف نظر از کسی است که آن را تهیه کرده است. کورتز همچنین برای تزریق واکسن‌های روسی و چینی در صورت تایید آن‌ها در اروپا اعلام آمادگی کرد.

صدراعظم اتریش اظهار داشت: وقتی بحث واکسن است، چیزی که اهمیت دارد کارایی، ایمنی و دسترسی سریع است نه نزاع ژئوپلتیکی.

بیشتر بخوانید: موافقت آلمان با خرید واکسن کرونای روسی و چینی

او همچنین از روند اداری کُند آژانس دارویی اروپا در تایید واکسن‌ها انتقاد کرد.

دوم فوریه وزارت بهداشت اتریش در پاسخ به خبرگزاری تاس گفته بود این کشور در حال حاضر توانایی تامین نیازهای خود در زمینه واکسن کرونا را دارد اما آماده تحقیق درباره امکان استفاده از واکسن‌های دیگر در صورت تایید آن‌ها در اروپاست.

اتریش واکسیناسیون را از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز کرد و تاکنون از واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» استفاده کرده و در انتظار دریافت واکسن «آسترازنکا» به سر می‌برد.

پیشتر دولت اندونزی هم واکسن چینی ویروس «کووید-۱۹» موسوم به «سینوواک بیوتِک» را برای استفاده جهت واکسیناسیون سالمندان تایید کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر چین روسیه واکسن کرونا سباستین کورتز صدراعظم اتریش آژانس دارویی اروپا اروپا کووید ۱۹ فایزر اتریش مدرنا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ده روسی: شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن؟ هیچ تیمی نیست که نتوان آن را شکست داد
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • ده روسی: ترکیب ناپولی در سطح اینتر است؛ اندیکا از ابتدای بازی به میدان می‌رود