Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:07:30 GMT

فعالیت پنج میلیون دانش‌آموز در ۱۴ رشته ورزشی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۲۴۷۱

فعالیت پنج میلیون دانش‌آموز در ۱۴ رشته ورزشی

به گزارش ایرنا، «حسین بابویی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساختمان سئول درباره تبیین ورزش دانش‌آموزی در دولت دوازدهم، اظهار داشت: ورزش دانش‌آموزی اساس و پایه ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی است که از مدارس آغاز می‌شود و این فدراسیون ٢ سال متوالی به عنوان فدراسیون برتر شناخته شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی رقابت‌های آموزشگاهی در همه سطوح از اتفاقاتی بود که در این حوزه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معلمان تربیت بدنی در این مسیر استعدادها را شناسایی می‌کنند.  

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، اظهار داشت: پنج میلیون دانش‌آموزش ثبت شده داریم که در ١۴ رشته ورزشی فعال هستند. در سطح کشور نیز ١۵ هزار دانش‌آموز به رقابت‌های ورزشی راه می‌یابند و در چه جایی بهتر از این حوزه می‌توان استعدادها را شناسایی کرد؟  

بابویی می‌گوید: این فدراسیون ٣٠ رشته‌ایی در همه مقاطع است که حجم عظیمی از فعالیت‌های ورزشی را در بر می‌گیرد. تشکیل هیات‌های دانش‌آموزی یکی از دستاوردهای بزرگ پس انقلاب است.  ورزش آموزشگاهی عامل موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه ورزش آموزشگاهی است.

وی ادامه داد: یکی از بهترین اتفاق‌ها در ورزش آموزشگاهی، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی در ورزش کشور است. در مقطع ابتدایی نگاه ما ابزار تربیتی است و رقابت‌ها به صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شوند.

شناسایی بیش از ١۴ هزار استعداد در کشور

رییس فدراسیون ورزش دانشگاهی همچنین گفت: در حوزه شبکه شاد ظرفیت بی‌نظیری ایجاد شده و  بیش از ١٢ میلیون دانش‌آموز ثبت نام شده‌اند. در این شبکه، حوزه ورزش دانش‌آموزی فعال شده است.

بابویی افزود: سال گذشته در سطح استان و کشور بیش از ١۴ هزار استعداد توسط معلمان تربیت بدنی در سطح یک شناسایی شدند. این استعدادها به فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش هم معرفی شدند.

تامین پنج درصد منابع فدراسیون از طریق حامیان مالی 

رییس فدراسیون دانش‌آموزی افزود: در ٢ سال گذشته به عنوان فدراسیون برتر در حوزه محیط زیست معرفی شدیم. پنج درصد از منابع خود را در برگزاری رقابت‌ها از طریق حامیان مالی جذب می‌کنیم که تا کنون با این روش چند همایش برای خیرین برگزار شده است.

بابویی برای جذب ظرفیت‌های جدید از امضا تفاهم‌نامه با ١۵ فدراسیون خبر داد و گفت: این همکاری‌ها برای توسعه ورزش دانش‌آموزی است.  

دومین حضور ایران در المپیک دانش‌آموزی

وی تصریح کرد: رویداد المپیک دانش‌آموزی هر ٢ سال یکبار برگزار می‌شود که برای نخستین مرتبه در سال ٢٠١٨ شرکت کردیم و سال آینده هم در مهرماه به میزبانی چین شرکت خواهیم کرد.

رییس فدراسیون به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این شرایط در ١٠ رشته فعالیت خود را به صورت مجازی تدوین کردیم که برخی برگزار و برخی به زودی برگزار می‌شود.

بابویی ادامه داد: در تکواندو قهرمانی جهان شرکت کردیم که تیم دختران و پسران در شهریورماه چهارم جهان شدند که این موضوع از دیگر دستاوردهای ما در این حوزه است.

کم‌تحرکی ۳۰ درصد دانش‌آموزان

رییس فدراسیون دانش‌آموزی در بخش دیگری و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کم‌تحرکی دانش‌آموزان گفت: در دوره کرونا و غیرحضور مدارس، زمینه‌ را برای کم‌تحرکی فراهم کرد که ٣٠ درصد دانش‌آموزان کم تحرک هستند. برای برون رفت از این مشکل طرح «کوچ» را تدوین کردیم تا بتوانیم کم‌تحرکی دانش‌آموزان را کاهش دهیم.  اگر شیوع  کرونا تداوم یابد مسابقات مجازی برگزار می‌شود.

وی در خصوص معرفی ٧٠٠ دانش‌آموز به فدراسیون‌های ورزشی گفت: فارغ از فدراسیون‌ها،  آموزش‌های لازم را به معلمان برای شناسایی استعدادها دادیم تا تخصصی‌تر برگزیده شوند. یکی از راه‌های شناسایی، برگزاری رقابت‌های آموزشگاهی است که تنها از طریق فدراسیون دانش‌آموزی استعدادها معرفی می‌شوند.  در هر سه سطح استعدادها را احصا می‌کنیم که می‌تواند تنها روش اثرگذار در این زمینه باشد.

وی درباره شمار استعدادهای شناسایی شده در بخش دختران و پسران گفت: با توجه به معرفی ٧٠٠ استعداد ورزشی، می‌توان این طور گفت که ۶٠ درصد استعدادها در بخش دختران و ۴٠ درصد در بخش پسران است.

برچسب‌ها حسین بابویی دولت دوازدهم فدراسیون ورزش دانش آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین بابویی دولت دوازدهم فدراسیون ورزش دانش آموزی حسین بابویی دولت دوازدهم فدراسیون ورزش دانش آموزی اخبار کنکور ورزش دانش آموزی رییس فدراسیون دانش آموزان رقابت ها کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند

 

در آیین استقبال از ۲ مربی توانمند کردستانی مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کل آموزش و پرورش، مسئولین فرمانداری سنندج، اعضای هیات والیبال استان و شهرستان و جمعی از ورزشکاران و علاقمندان به رشته والیبال شهر سنندج حضور پیدا کردند.

 تیم ملی والیبال دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران که فردین کلوندی و حامد مرادی ۲ مربی شایسته کردستانی به همراه آرش صادقیانی هدایت آن را برعهده داشتند، توانست با کسب هفت بُرد متوالی در مسابقات دانش آموزان جهان در کشور صربستان عنوان قهرمانی را کسب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون